Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. @Guillaume777 Normalement je devais avoir ces kits la (pas encore arrivés) mais tu ferais mieux de les commander à ideato3d effectivement (du 3D Solex sans douane !)
  3. Hallo Ich suche einen UM 2 oder besser 2+ mit original Karton und Rechnung zu kaufen
  4. Pas de douane entre la Belgique et la France tu peux y aller :) Tant que c'est dans l'UE, les douanes ne font rien (merci l'espace Schengen) Même certaines choses venant de Chine ne passent pas par la douane ^^ (Ventiateurs, téléphone....) :)
  5. Merci @lekid, ideato3d est en Belgique et je ne connais si la douane opère sur tout les pays étranger auprès de la France. Merci @Julio, je suis pas en forme ce matin, j'ai oublié qu'il va falloir aussi que je passe Um3 en 1.75 ! Mon intérêt d'être en 1.75 sur toute mes machines, est de ne plus à devoir jonglé 1.75 et 2.85 avec l'extrudeuse de filament Filabot. Il y a vraiment un intérêt pour cette pièce ? Elle ne sert que de guide pour insérer le filament dans le feeder ? Peut tu partagé le stl ? Quel buse et hauteur de couche utilisait tu pour tes premiers essayes ? J'ai peut être une chance avec une buse 0.8 hauteur de couche 0.2 ou 0.3.
  6. Today
  7. Hi guys I have a question about the gyroid infill … i am working a piece for manucfaturing and i choose this infill because of their properties but its really hard to produce the same infill (gyroid) in Solidworks to testing the strenght of the piece There any way to do that? Because Solidworks can´t load the piece with this infill and i needed to test Thanks guys Simão Manoel
  8. @Guillaume777 je n'ai pas changé l'entraînement, j'ai juste fait une petite pièce pour guider le fil ça fonctionne très bien. Pour le tube je ne l'ai pas changé non plus car les tubes plus étroits que j'ai trouvé chez les chinois n'allaient pas le fil frottait trop à l'intérieur. J'ai juste acheté une buse chez imprimantes 3D France et un isolateur téflon du bon diamètre chez ali le chinois toujours 😁 (pas trouvé ailleurs). J'ai également fait une deuxième petite pièce entre le tube téflon et l'isolateur une sorte de tube avec l'intérieur conique pour guider le fil juste avant l'isolateur, ça fonctionne parfaitement également.
  9. @Guillaume777 tu peux commander directement sur le site de Bondtech aussi :) Sinon, voir avec @DidierKlein il doit avoir ça en boutique aussi il me semble 😉 Et oui le branchement du Bondtech est super simple (je l'ai sur l'UM2). Il faut juste changer les steps et si tu es sous Tinkergnome, ça se fait simplement :)
  10. J'aimerais passé mes um2+ au diamètre 1.75. Avez vous des références de boutique à me conseillé ? Pour un entrainement extrudeur Bondtech j'ai trouvé 3Jack, mais je ne connais pas le site. Le bloc chaud, l'isolateur téflon ? Le branchement du bondtech est simple ? @osmoz3d, je viens de voir que tu a pas mal d'éléments, juste le corps de chauffe pour du 1.75
  11. L'avantage de faire l'entretien avant de voir le problème c'est que tu as moins de choses à faire normalement. Et bien tu as de la chance 😛 Enfin après j'imagine que ça dépend de comment tu imprimes, quoi, où, à quelle fréquence, etc... Tellement de paramètres qui rentrent en compte ! Buse, tube bowden, coupleur PTFE. Ce sont des pièces d'usure que je surveille de près ! (enfin moins les buses maintenant que je suis full équipé avec mes buses Omsoz3d 😛 )
  12. De rien @Moustique, Je suis dans ces entretient là mes plus dans, "j'ai un problème à quoi c'est dû ?!" je doit être à 5000 heures sur les um2+ à part les courroies qui grince, mes impressions me conviennes. @osmoz3d quand tu parle de changement de pièce d'usure dans les 400 heures ? De quel pièce parle tu ?
  13. Je pense que tu peux te programmer des entretiens pour ton UM2 (au nombre d'heures d'impression plutôt que par semaine/par mois). Par exemple te dire que toutes les 100h d'impression tu fais un entretient superficiel (dépoussiérage sans démonter, retrait des cochonneries, nettoyage/graissage). Ensuite toutes les 400h tu fais un entretient plus avancé (tension des courroies, dépoussiérage avec démontage, nettoyage de la roue crantée du feeder, changement des pièces d'usure). Et toutes les 2000h tu fais un entretient complet (changement des axes, des roulements). Avec ça j'ai toujours conservé une impression impeccable. C'est comme une voiture au final, plus tu en prends soin, plus c'est régulier et mieux ça tient !
  14. I was able to retest the original model at 0.15 layer height I posted about earlier using your build with bridging over infill. The results were very good. I still have to tweak the flow rate a bit, but it's going to make bridging when using low layer heights much more reliable. Bottom section is the bridging layer, and to the left side is one solid layer on top of the bridging layer. Another layer And that's after 3 layers of 0.15 on top of the bridging layer. The final top surface was perfect after two more top layers.
  15. Hello! I have an FLSun3D QQ-S delta printer which I'm using with Cura 4 and a RaspberryPi running Octoprint. I was fighting a problem with Octoprint disconnecting from the printer when a print job is started. Once it is up to temp and begins moving down to the build plate it will disconnect at some point. I'm working around it currently by disabling the disconnect after X number of warnings settings while printing, however I'm fairly certain the problem is just how long my printer takes to get down to the build plate based on my current slicer settings. Considering the extruder/delta arms start all the way at the top of the axis's and has to move down, I'm just not sure what setting to change to allow it to move down to bed faster. I know it's a speed related setting but I'm not sure which one directly effects that movement. I know I can toy around with it but I'm hoping someone can guide me. Any assistance? Thanks!
  16. The “plugins” you are looking for are called “postprocessing scripts” in newer versions of Cura. See the Extensions menu, Post Processing.
  17. update. reverted to Cura 3.6. Printing support flawlessly
  18. Most likely you printed too fast (too much volume per second). Try printing at 1/3 layer height or 1/3 the print speed to see if that helps. You can even mess with the speed while it's printing (you don't have to reslice) so you can experiment and do a few layers at various speeds and keep notes.
  19. I also increased the nozzle temp to 210. Still to low? Does the top layer seems lumpy on the perimeter lines?
  20. You are the best! When I switched filaments I didn't tighten the feeder screws as much thinking I don't want to over-tighten. The prints came out so much better now, but any other flaws in the print and/or advice you have is all greatly appreciated! Thanks again so much. I spent nearly a week changing cura settings.... I should have asked sooner. Thank you again.
  21. Tried with a test model. Still it is not printing the support after the solid layers. However, the support brim is printed well so it is not blocked nozzle. Help
  22. Thanks for the reply!!!! I did loosen my feeder tightening screws and will try tightening them more and reprint. Will follow up after re-printing!
  23. I have an Ultimaker 3 extended that I need to sell. It's in great shape and comes with 2 extra print cores (.25 and .8). There are also several rolls of Ultimaker filament that come with it. I can ship anywhere in the US. Asking $3000.
  24. Yesterday
  25. I just downloaded and used Cura 4. Previously I have used a very old version of Cura mostly because it had a plugin called "Pause at height" which I have used regularly for certain projects. This plugin allowed me to insert metal hardware into the print while the printing was paused. Cura 4 did not seem to contain any plugins. So I searched for a solution on the Ultimaker web site. At https://ultimaker.com/en/resources/21966-cura-plugins I found this: How to install plugins On your computer, go to the Cura folder. Windows: Located in 'program files' folder. Mac: Located in the applications folder. Open the folder and find the following file path: Cura/Contents/Resources/cura/plugins This folder contains a few other plugins, like '3MF Reader' and 'Autosave'. Download a plugin and unzip it. Move the entire folder into the plugins folder. (Re)start Cura None of these instructions work on my computer. I am running Mac OS X High Sierra, Version 10.13.6 1. I have no Cura folder, only the Ultimaker Cura application in the Applications folder. 2. The only way I can follow the suggested file path (which does not exist on my computer) is by right clicking on the Ultimaker Cura application icon, and choose "Show Package Contents". I can then follow a path to Contents/Resources/plugins/plugins. 3.This folder contains a long list of seemingly available plugins. "Pause at height" is not one of them. 4. This instruction makes no sense. Download? I am in a folder with many plugins. There is nothing to download. They all seem to be in this folder. There is no ZIP file anywhere in the plugins folder. 5. This instruction also makes no sense. What entire folder am I supposed to move where? Please help.
  26. I'm new to 3D printing so I'm probably making a simple basic mistake. I have a new Monoprice MPminiDelta printer which I thought would be a good introduction to 3D printing. The test print g code file that came with the printer prints very good quality copies. I have downloaded several stl files from Thingiverse and run these through Cura to print but the problem I am having is that all of these have a wall that is like a thin mesh, not solid. I've tried making the wall thicker and a few other things but they all print with a thin mesh wall. What am I doing wrong? The first image (white cat) is the g code file that came with the printer. it prints with solid walls. The second and third images (purple dinosaur and white unicorn) print with mesh walls. All of my stl files that I have created with Cura print with these mesh walls.
  1. Load more activity
  • Create New...

Important Information

Welcome to the Ultimaker Community of 3D printing experts. Visit the following links to read more about our Terms of Use or our Privacy Policy. Thank you!