Jump to content

avanhanegem

Dormant
  • Content Count

    1
  • Joined

  • Last visited

    Never

Community Reputation

0 Neutral
  1. Het kan geen kwaad om in het begin behoorlijk te experimenteren. Dan mislukt er ook wel eens wat. Wat ik zelf op mijn UM2 doe is of: - met pritstift op glas en 45C plaattemp (smalle/hoge voorwerpen wel met een 'raft' (extra brede bodem/aanzet; advanced settings in Cura) - op schone glasplaat printen zonder lijm en op 75C plaattemp. Beide gaat erg goed en ik heb liever dat het object beter vast zit dan iets te los (vooral bij hoge/smalle prints). Bij grote oppervlakten op de plaat of dunne uitstekende delen in je object is 'warping'/'buiging door afkoeling' van PLA en ABS een uitdaging in enkele gevallen. Wederom, een goede 'plak' op de bodem is cruciaal hiervoor. De hoogtekalibratie van de kop t.o.v. de plaat is nog wel het belangrijkste detail. Gebruik een papiertje onder de extrusie kop. Er zorg dat je heel lichte weerstand voelt als je het papier heen en weer schuift (schone plaat en schone extrusie kop!). Hoop dat je hier iets mee kunt! Succes!
×
×
  • Create New...

Important Information

Welcome to the Ultimaker Community of 3D printing experts. Visit the following links to read more about our Terms of Use or our Privacy Policy. Thank you!