Ow ja vergeten.
Mijn electronica bestaat uit een ultimaker v1.5.7 board (niet het originele) met een reprap full graphic smart controller display. Ik heb dit in een pakket gekocht waar de stepper drivers bij zaten. Mijn andere stepper motors werken goed (zijn er wel van een andere webshop). Hoewel ze soms ook wel eens blokkeren maar dat lost zich dan op na het smeren van de assen. Hoe verhoog je de stroom? Is dat op het bord zelf?
Recommended Posts
3dcase 37
Ha Tom,
je 1e vraag vind ik nog een beetje vaag, lijkt goed gekomen te zijn in elk geval.
De 2e,
geen idee welke electronica je gebruikt, maar er zal vast een steppermotor aan te pas komen.
Tussen de controller (arduino of zoiets) en de motor zit nog een stepperdriver, een 'versterker' tussen de controller en de motor.
De drivers die ik gezien heb, hebben een potmeter om het amperage in te stellen, geen idee welke jij hebt, maar het klinkt of je dat amperage hoger moet stellen.
Als dat te laag is, begint een steppermotor inderdaad te klikken, klakken en schokken.
FF googelen naar het type dat jij gebruikt, waar of hoe je dat kunt verhogen....