Jump to content
NonDotZero

niet volledig afgewerkte prints

Recommended Posts

Posted · niet volledig afgewerkte prints

Hallo,

 

De afwerking van mijn print laat te wensen over, overal zitten zogenaamde 'gaps' in mijn print. Het materiaal dat ik ervoor gebruik is ABS kan het hieraan liggen? Mijn origineel model heb ik 50% groter gemaakt om te zien als het aan de grote lag, helaas had ik het zelfde resultaat.

In bijlage kan je het resultaat van de print terugvinden als ook mijn printsetting. 

Als iemand een toepasselijke oplossing weet hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor de reactie.

IMG_0543.jpg

Knipsel.PNG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted · niet volledig afgewerkte prints

Ik kan het nou niet zo heel goed zien...

Misschien horen aan paar 'gaten of spleten' in de bovenste layers bij het ontwerp?

ik zou hem eens 5 of 10 graden warmer zetten..

eventueel een fijnere infill… en of meer toplagen. zodat ie beter de infill afdekt.

ABS print niet zo heel makkelijk natuurlijk en dan ook nog door zo'n klein nozzeltje..

iets hogere temperatuur evt. iets langzamer printen. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

Welcome to the Ultimaker Community of 3D printing experts. Visit the following links to read more about our Terms of Use or our Privacy Policy. Thank you!