Jump to content
Ultimaker Community of 3D Printing Experts

Druck pausiert bei Rückzug und druckt dann weiter


ErenUenal
 Share

Recommended Posts

Posted · Druck pausiert bei Rückzug und druckt dann weiter

Guten Tag! 

Ich wollte vor kurzem einen Druck starten und habe gemerkt, dass der Drucker bei einem Rückzug stoppt, wartet, dann rückzieht auf die andere Seite fährt und wieder vorschiebt, wartet und dann weiter druckt. Das ganze dauert ca. 10 Sekunden... Für eine Bewegung! Dies führt zu blobs und sieht sehr hässlich aus. Ich benutze Cura und 5mm Rückzug. Die Geschwindigkeit habe ich 40mm/s und 80mm/s probiert, es bleibt das gleiche. Ob SD-Karte oder USB ist auch egal, daher denke ich, dass es am gcode liegt. Ein gut konnte ich aus irgendeinem Grund leider nicht hochladen. 

 

Danke! mfG

  • Link to post
    Share on other sites

    • 1 month later...

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
     Share

    • Our picks

      • New here? Get ahead with a free onboarding course
        Hi,
         
        Often getting started is the most difficult part of any process. A good start sets you up for success and saves you time and energy that could be spent elsewhere. That is why we have a onboarding course ready for
        Ultimaker S5 Pro Bundle, Ultimaker S5, Ultimaker S3 Ultimaker 2+ Connect.   
        They're ready for you on the Ultimaker Academy platform. All you need to do to gain access is to register your product to gain free access. 
        Ready? Register your product here in just 60 seconds.
          • Like
        • 11 replies
    ×
    ×
    • Create New...