De printcore beweegt niet op en neer bij en kalibreren van de switchbay, ook niet bij het plaatsen van een nieuwe printkop. Ik heb het kalibreren nu 3 x uitgevoerd. Als het het kalibreren uitvoer dan doet de software van de printer dat maar 1 op de 4/5 keer daartussen gebeurt er niets.
De build plate was al handmatig ingesteld en dat heb ik nogmaals gedaan. Dat lijkt oke, maar bij het uitvoeren van een actieve kalibratie krijg ik weer dezelfde foutmelding.
helaas nog geen stap verder gekomen duss...
Gegroet,
Joost
Recommended Posts
SandervG 1,519
Dag Joost,
bedankt voor je bericht. Is dit een nieuwe Ultimaker 3 Extended, die je voor het eerst aan wilt zetten of heeft deze het voorheen wel gedaan?
Misschien moet je de switch bay eerst eens kalibreren als je dat nog niet gedaan hebt. De rechter print core kan dan via een hendel omhoog en omlaag afgesteld worden.
Het is ook aan te raden eerst handmatig je build plate af te stellen, zodat deze redelijk vlak staat. En als laatste is het belangrijk dat beide print cores helemaal schoon zijn, en dat er geen afgekoelde stukjes plastic onder uit steken.
Succes!