Nice @gr5! Almost proper Dutch! Ik zou alleen spuitmond voor nozzle vervangen, en dan is het hele bericht denk ik goed leesbaar 🙂
-
1
Nice @gr5! Almost proper Dutch! Ik zou alleen spuitmond voor nozzle vervangen, en dan is het hele bericht denk ik goed leesbaar 🙂
Je zou ook kunnen spelen met 'horizontal expansion'.
Wanneer ik dunwandige producten ontwerp doe ik dat vaak met een wanddikte van 0,1mm (of nog minder) en in Cura de horizontal expansion op 0,5*nozzle (of line with).
Of ik ontwerp het massief en dan in cura zonder top/bottom en zonder infill.
(Tip: Wellicht je vraag in het engels stellen, je hebt dan veel sneller een antwoord... : )
Ik maak in mijn ontwerpen in CAD alle lijnen 0.5mm dik, voor een 0.4mm nozzle. Dat werkt ook gemakkelijk op een 0.5mm ontwerpraster.
Bij het slicen worden curves nadien vervangen door rechte stukjes: die snijden de bocht af, waardoor de dikte een beetje varieert tussen pakweg 0.48mm en 0.52mm. Als je dan als lijndikte 0.40 genomen had, varieert de dikte na slicen misschien tussen 0.38 en 0.42, en valt alles beneden 0.40mm weg wegens te dun.
Ik vermoed dat de lijndikte instellen op 0.35mm tijdens het slicen, zoals hierboven gezegd, ongeveer hetzelfde effect heeft? Maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Recommended Posts
gr5 2,094
Probeer de "line width" ("lijnbreedte"?) in te stellen op een waarde die iets kleiner is dan uw spuitmond. Probeer 0,35 mm of 0,3 mm. Probeer ook "print thin walls" ("dunne wanden afdrukken"?) in te stellen. Vertaald met google.