Jump to content
Ultimaker Community of 3D Printing Experts

Hulp bij weggevallen lijnen cutter


Nicolett
 Share

Recommended Posts

Posted · Hulp bij weggevallen lijnen cutter

Hi,

Ik ben bezig met het ontwerpen van klei uitstekers (denk aan koekjes uitstekers). Ik ben hier vrij nieuw in. Nu heb ik een lijn ontwerp gemaakt in Silhouette studio en deze geïmporteerd naar Tinkercad. Het 3D ontwerp heb ik vervolgens in Cura gezet om te slicen. Echter vallen daar steeds lijnen weg. Hieronder een voorbeeldje:

image.thumb.png.91ea8a48923e662dcfdb71023bdcdd4f.png

Hoe kan ik zorgen dat ik dit niet meer krijg en de slicer alle lijnen precies overneemt uit het ontwerp? Ik heb het idee dat dit te maken heeft met het ontwerp uit Silhouette studio. Als ik namelijk een simpel ronde uitsteker maak, direct vanuit Tinkercad dan gebeurt dit niet:

image.png.0c5875410c43574761803853df1c61ed.png

 

Ik heb wel problemen dat wanneer ik het bestand vanuit Silhouette studio opsla als een SVG, dat ik dit niet dan niet direct in Tinkercad kan openen. Ik krijg dan steeds een foutmelding. Ik moet dan eerst in het bestand via de notepad de regels <defs> en </defs> verwijderen. Is dit iets dat het kan probleem kan veroorzaken?

 

Alvast bedankt voor de hulp! 

 

Test volledige cutter.stl

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Hulp bij weggevallen lijnen cutter

    Probeer de "line width" ("lijnbreedte"?) in te stellen op een waarde die iets kleiner is dan uw spuitmond. Probeer 0,35 mm of 0,3 mm. Probeer ook "print thin walls" ("dunne wanden afdrukken"?) in te stellen. Vertaald met google.

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Hulp bij weggevallen lijnen cutter

    Nice @gr5! Almost proper Dutch! Ik zou alleen spuitmond voor nozzle vervangen, en dan is het hele bericht denk ik goed leesbaar 🙂

    • Like 1
    Link to post
    Share on other sites

    Posted · Hulp bij weggevallen lijnen cutter

    Je zou ook kunnen spelen met 'horizontal expansion'.
    Wanneer ik dunwandige producten ontwerp doe ik dat vaak met een wanddikte van 0,1mm (of nog minder) en in Cura de horizontal expansion op 0,5*nozzle (of line with).

    Of ik ontwerp het massief en dan in cura zonder top/bottom en zonder infill.

     

    (Tip: Wellicht je vraag in het engels stellen, je hebt dan veel sneller een antwoord... : )

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Hulp bij weggevallen lijnen cutter

    Ik maak in mijn ontwerpen in CAD alle lijnen 0.5mm dik, voor een 0.4mm nozzle. Dat werkt ook gemakkelijk op een 0.5mm ontwerpraster.

     

    Bij het slicen worden curves nadien vervangen door rechte stukjes: die snijden de bocht af, waardoor de dikte een beetje varieert tussen pakweg 0.48mm en 0.52mm. Als je dan als lijndikte 0.40 genomen had, varieert de dikte na slicen misschien tussen 0.38 en 0.42, en valt alles beneden 0.40mm weg wegens te dun.

     

    Ik vermoed dat de lijndikte instellen op 0.35mm tijdens het slicen, zoals hierboven gezegd, ongeveer hetzelfde effect heeft? Maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
     Share

    • Our picks

      • The Ultimaker Showcase — October 14. What's new?
        Your dear friends at Ultimaker have some exciting news and insights for you!
         
        • 0 replies
      • New here? Get ahead with a free onboarding course
        Hi,
         
        Often getting started is the most difficult part of any process. A good start sets you up for success and saves you time and energy that could be spent elsewhere. That is why we have a onboarding course ready for
        Ultimaker S5 Pro Bundle, Ultimaker S5, Ultimaker S3 Ultimaker 2+ Connect.   
        They're ready for you on the Ultimaker Academy platform. All you need to do to gain access is to register your product to gain free access. 
        Ready? Register your product here in just 60 seconds.
          • Like
        • 8 replies
    ×
    ×
    • Create New...