Beste CarloK,
bedankt voor je reactie. Het is helaas niet meer mogelijk om een logbestand hiervan te krijgen. Omdat een reactie op mijn vraagstelling uitbleef en ik veel verhalen over 'unbricking' tegen kwam ( en ook ongeduldig was) heb ik deze optie uitgevoerd. de printer had een FW update uitgevoerd zonder de stepping stone build. De printer stopte bij alle prints die ik na de FW update probeerde altijd op het zelfde punt en starte zich zelf hierna op. Mij leek de 'unbricking' de enige oplossing. Ik heb netjes de W.I. UM3 firmware recovery gevolgd en uitgevoerd en dat is allemaal gelukt.
Moet nu nog verder de 'buildingpate' enzo verder afstellen / kalibreren. Hopelijk zijn hiermee de problemen opgelost.
Edited by The_real_Oscar48
Recommended Posts
CarloK 207
Een printer die zichzelf herstart is heel uitzonderlijk. Alle bekende fouten worden afgevangen en resulteren in een melding op het scherm, of worst case, een scherm dat niet meer reageert. De enige redenen die ik ken voor de printer herstarten zijn hardware gerelateerd, d.w.z. bijvoorbeeld geheugendefecten of voedingspanning.
De printer heeft lang stilgestaan. Mogelijk lopen de X- en Y-assen zwaar, de motoren trekken dan extra piekstromen en kunnen een spanningdip veroorzaken.
https://support.ultimaker.com/hc/en-us/articles/360011597819-Lubricate-the-Ultimaker-3-axles
Probeer dit en stuur mij tevens de logbestanden van je printer. Onder System / Maintenance / Diagnostics / Dump logs to USB.
Email de bestanden naar mijn account op dit forum (klik op mijn avatar en dan bovenaan mijn profielscherm op 'message').