Jump to content
Ultimaker Community of 3D Printing Experts

Cura macht Wand bei Druck ohne infill nicht zu


Recommended Posts

Posted (edited) · Cura macht Wand bei Druck ohne infill nicht zu

Hallo zusammen,

ich wollte gerade ein Teil für Flugzeug ausdrucken. Daher drucke ich nur mit einer Linie außer und auch kein infill. Mein Problem ist, dass er die Wand in einem Bereich wo er quasi ein "U" druckt nicht zu bekommt. Die Wandstärke auf zwei zu machen wäre halt für das Gewicht eher schlecht und die die Layerhight war so der einzige Parameter der mir irgendwie geholfen hat runterzusetzten aber wirklich das wahre war es auch nicht. Vor allem ist es dann halt blöd, wenn der ganze print dann nur wegen dieser stelle andere Höhe hat.  Und mit vairabler Layerhöhe in einem Modell ist ja auch immer so eine Sache. 

unknown.png

 

Falls irgendwer eine Idee hat oder auch nur ein Stichwort wonach ich googlen muss, wäre ich schon echt extrem dankbar. Ich bin gerade etwas am verzweifeln.

Liebe Grüße

Edited by Blackbird6698
  • Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    • Our picks

      • Ultimaker turns 10: A look back
        Ultimaker is turning 10 years old and that means it is story telling time! We'll explore 2010-2014, traveling through the evolution of the business from the Protobox and Ultimaker Original, to the major leaps forward with the Ultimaker 2 and Ultimaker 3.
          • Like
        • 0 replies
      • Ultimaker Transformation Summit
        Visit our virtual showroom and learn more about the Ultimaker ecosystem!
        • 14 replies
      • New here? Register your Ultimaker for free 3D printer onboarding course
        Hi,
         
        Often getting started is the most difficult part of any process. A good start sets you up for success and saves you time and energy that could be spent elsewhere. That is why we have a onboarding course ready for
        Ultimaker S5 Pro Bundle, Ultimaker S5, Ultimaker S3 Ultimaker 2+ Connect.   
        They're ready for you on the Ultimaker Academy platform. All you need to do to gain access is to register your product to gain free access. 
        Ready? Register your product here in just 60 seconds.
          • Like
        • 4 replies
    ×
    ×
    • Create New...