Jump to content
Sign in to follow this  
martin-van-wezel

Tips voor printen met ABS

Recommended Posts

Posted · Tips voor printen met ABS

Ik ben op zoek naar tips voor printen in ABS. Ik heb alle gangbare tricks al gebruikt, maar deze blijken niet echt betrouwbaar vooral bij grotere objecten kom ik in de problemen.

Dit heb ik al geprobeerd.

 

  • Blue tack (3M) tape in combinatie met een hele krappe tolerantie voor de eerste print laag (bijna doorzichtige 1e laag)
  • Glue stick
  • Kapton tape
  • Alle bovenstaande opties met een Brim van 30 lijnen
  • Alle bovenstaande opties met een Raft

 

Kapton tape werkt het beste, maar bij grotere objecten (print tijd langer dan 1,5 uur) krult het object nog steeds op. Op de foto zie je dat er al een luchtbel onder het object ontstaat. Dat is het 1e teken dat hij begint op te krullen...

photo

HELP.....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted · Tips voor printen met ABS

Okeehj,

Ik heb een UM1 en eigenlijk geen problem tot nu toe, ik verwarm het bed tot 110. ff ontvetten met thinner ofzo.

Kaal op het glas printen. 0,1 laagjes en geen fan. veel meer zinnigs kan ik er niet over zeggen vrees ik.

In de nieuwste cura zit een instelling dat je de 1e lag meer volume kan geven, zodat ie het lekker aansmeerd.

Het is verleidelijk om te koud te printen, minder warping, maar dan trekt ie hoger op in de print de laagjes van elkaar

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted · Tips voor printen met ABS

Het gekke is dat ik het vooral met Zwart ABS heb... Wit print prima. Zelfde Merk, zelfde instellingen. De CURA instelling had ik inderdaad ook al gebruikt met iets beter resultaat. Eigenlijk print ik de eerste laag standaard op 105 of 110%.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted · Tips voor printen met ABS

Wat het beste met ABS werkt bij mij is enkele stukjes ABS oplossen in Aceton.

Daarmee de glazenplaat lichtjes instrijken.

Bed verwarmen tot 75 graden.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Our picks

    • Ultimaker Cura 4.0 | Stable available!
      Ultimaker Cura 4.0 is mainly focused on the improved user interface and cloud integration.
      As always, we want to collect your user feedback for this release. If there are any improvements you can think of, feel free to mention it here and help us to shape the next release.
      • 65 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

Welcome to the Ultimaker Community of 3D printing experts. Visit the following links to read more about our Terms of Use or our Privacy Policy. Thank you!