Jump to content
Ultimaker Community of 3D Printing Experts

Model blijft niet goed vastzitten op bouwplaat met Pritt


Recommended Posts

Posted · Model blijft niet goed vastzitten op bouwplaat met Pritt

Heb zelf een Printinz plaat overgenomen kreeg de eerste print alleen met veel geweld los van de plaat ook in de vriezer en daarna heet water wilde niet helpen gebruik het niet meer met goede PLA en 70 graden gebruik ik niks anders dan een schone glasplaat eventueel schoongemaakt met alcohol.

 

  • Link to post
    Share on other sites
    Posted · Model blijft niet goed vastzitten op bouwplaat met Pritt

    IK heb hele goede ervaring met garnier fructis style ultra strong hold&flex nr:05 haarlak ,had het geprobeerd met tape en een heleboel andere soorten haarlak maar dit werkt echt fantastisch.

    Ik maak t bed schoon met warmwater en dusty ontvetter,daarna droog maken en 1 laag haarlak opspuiten.

    als het opgedroogd is heb je ook een mooie platte surface.

    had in t verleden veel problemen met abs (ging heel snel warpen)als de print klaar is moet je wel bed goed laten afkoelen krijg anders het werkstuk er niet af

     

  • Link to post
    Share on other sites
    Posted · Model blijft niet goed vastzitten op bouwplaat met Pritt

    Heb reeds 8 maanden alles geprobeerd en heb sinds enkele maanden de oplossing voor mij gevonden. Voor de UM2 gebruik ik 3dLAC van Trideus. Werkt prachtig voor ABS en PLA. Blijft stevig zitten tijdens grote prints (15u) en komt gewoon los na afkoeling van de plaat.

    Voor de PLA gebruik ik ook een Polycarbonaat plaat van 10 mm . Deze kan je zonder problemen 100 maal gebruiken zonder ook maar iets te moeten doen. De stukken blijven zitten. Zelfs als je met je vingers er op zit. Nooit meer ontvetten, sticks met lijm of haarlak.

     

  • Link to post
    Share on other sites
    Posted · Model blijft niet goed vastzitten op bouwplaat met Pritt

    Mijn ervaringen zonder pritt zijn niet zo goed. Ik maak de plaat schoon met spiritus maar de hechting is niet super. Gisteravond was ik strips aan het printen van 2x2x230mm en die lieten zonder brim toch aan het einde los bij een temperatuur van 70 graden. Heb een keer op 75 gezet maar dan is het plastic te zacht en laat ook los. Toch maar weer even met pritt ingesmeerd en uitgesmeerd met kwast met wat water. Op 60 graden prima adhesion niets los laten aan de randen. Weet niet waarom zonder pritt het bij mij niet vast wil blijven zitten. Er zitten wel flink wat krassen in mijn glas.

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    ×
    ×
    • Create New...