Jump to content
Ultimaker Community of 3D Printing Experts

Drucken eines großen Bauteils mit 20 Quadratzentimetern


th.mediadefine
 Share

Recommended Posts

Posted · Drucken eines großen Bauteils mit 20 Quadratzentimetern

Hallo zusammen,

ich wollte gerade in Cura ein Bauteil platzieren, das eine Grundfläche von 20x20cm besitzt. Leider verweigert Cura mir das Bauteil (es bleibt grau). Ich bin mir ziemlich sicher, dass es daran liegt, dass die Metallspangen im Weg sind, allerdings finde ich keine Einstellung in Cura, wo ich z.B. die ersten zwei Außenlinien, die vor dem Druck noch auf dem Druckbett platziert werden, näher an den Druck bringen kann... vielleicht habe ich das auch schon irgendwo gelesen. Kann mir da jemand auf die Sprünge helfen?

Danke und Grüße

Tim

// EDIT: Danke, ich habe es doch noch gefunden... :-)

 

  • Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
     Share

    • Our picks

      • New here? Get ahead with a free onboarding course
        Hi,
         
        Often getting started is the most difficult part of any process. A good start sets you up for success and saves you time and energy that could be spent elsewhere. That is why we have a onboarding course ready for
        Ultimaker S5 Pro Bundle, Ultimaker S5, Ultimaker S3 Ultimaker 2+ Connect.   
        They're ready for you on the Ultimaker Academy platform. All you need to do to gain access is to register your product to gain free access. 
        Ready? Register your product here in just 60 seconds.
          • Like
        • 11 replies
    ×
    ×
    • Create New...