Jump to content

Nouveau Maker


major-rek

Recommended Posts

Posted · Nouveau Maker

Pour ton cube ( face dessous ) c'est normal tu imprimes dans le vide ;)

Il te faut absolument des supports pour obtenir une surface ( plus ou moins) propre.

De plus ton plateau est un petit peu trop bas et n'écrase pas tes première couche donc --> gros jour entre elles.

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Nouveau Maker

    Merci pour vos réponses!

    Ne cherchez plus !!! :-P

    J'ai trouvé le problème des vagues (en même temps difficile de passer à coté :mrgreen: ).

    Mon imprimante est provisoirement contre un mur et à ras du sol.

    Je la prend et la met sur une table, je regarde le coté de la machine qui est contre le mur.

    Et la c'est le drame !!! :eek:

    Une des butée d'axe est presque complétement dévissée et l'axe commence carrément à se faire la malle. :twisted:

    Tout est maintenant rentré dans l'ordre.

    Je viens de lancer un print et jusque maintenant pas de vagues ! :smile:

    Concernant le problème du cube et de premiere couche.

    Le cube photographié à bien été fait avec des support auto de cura. :smile:

    Le calibrage du plateau n'est pas une mince affaire. :roll:

    Presque à chaque print je prend ma feuille a4 et essaie de calibrer le plateau grâce au vis du plateau et l'ulticontroller.

    Et je dois dire que je commence à croire que soit le plateau en verre est bombé au centre soit la tête s’affaisse au centre.

    J'ai également baissé l'hauteur de la première couche dans cura, ce qui à amélioré un peu les choses. :smile:

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    • Our picks

      • UltiMaker Cura 5.7 stable released
        Cura 5.7 is here and it brings a handy new workflow improvement when using Thingiverse and Cura together, as well as additional capabilities for Method series printers, and a powerful way of sharing print settings using new printer-agnostic project files! Read on to find out about all of these improvements and more. 
         
          • Like
        • 18 replies
      • S-Line Firmware 8.3.0 was released Nov. 20th on the "Latest" firmware branch.
        (Sorry, was out of office when this released)

        This update is for...
        All UltiMaker S series  
        New features
         
        Temperature status. During print preparation, the temperatures of the print cores and build plate will be shown on the display. This gives a better indication of the progress and remaining wait time. Save log files in paused state. It is now possible to save the printer's log files to USB if the currently active print job is paused. Previously, the Dump logs to USB option was only enabled if the printer was in idle state. Confirm print removal via Digital Factory. If the printer is connected to the Digital Factory, it is now possible to confirm the removal of a previous print job via the Digital Factory interface. This is useful in situations where the build plate is clear, but the operator forgot to select Confirm removal on the printer’s display. Visit this page for more information about this feature.
          • Like
        • 0 replies
    ×
    ×
    • Create New...