Jump to content

Site de modèles 3D


sleve

Recommended Posts

Posted · Site de modèles 3D

Bonsoir à tous ! Je me présente, je me surnomme sleve, je suis étudiant en ingénieur industriel, actuellement en master finalité automatique ( Plus très loin du diplôme, yeah ! :] ) je viens de recevoir ma UMO+ par colis, je commence le montage ce weekend. J'ai déjà une multitude de prints en tête.

Pendant que je naviguais sur le site fraîchement refait, j'ai remarqué un print que je trouve vachement stylé, on le voit dans la vidéo avec le styliste.

Quelqu'un a une idée d'ou je pourrai le trouver ?

J'ai déjà essayé avec "tirex 3d wire frame" mais quedal :/

J'en profite pour vous demander vos sites ou vous allez chercher vos modèles.

Je connais déjà : youmagine

Merci !

1421175384-tirex.jpg

 

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Site de modèles 3D

    Pour les sites de modèles, il y en a quelques uns qui sont référencées dans le post http://umforum.ultimaker.com/index.php?/topic/7923-liens-utiles/.

    Si vous en connaissez d'autres, ajoutez les ;)

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Site de modèles 3D

    Hello,

    Personne n'a du te le dire, mais il est quasiment impossible d'obtenir quelque chose avec une imprimante FDM pour le genre de fichier que tu recherche.

    Si tu souhaite faire des choses "légères" comme ça à la limite de la dentelle, je te conseille plutot les imprimantes par stéréolithographie ou par laser sintering.

    Bye !

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    • Our picks

      • UltiMaker Cura 5.7 stable released
        Cura 5.7 is here and it brings a handy new workflow improvement when using Thingiverse and Cura together, as well as additional capabilities for Method series printers, and a powerful way of sharing print settings using new printer-agnostic project files! Read on to find out about all of these improvements and more. 
         
          • Like
        • 18 replies
      • S-Line Firmware 8.3.0 was released Nov. 20th on the "Latest" firmware branch.
        (Sorry, was out of office when this released)

        This update is for...
        All UltiMaker S series  
        New features
         
        Temperature status. During print preparation, the temperatures of the print cores and build plate will be shown on the display. This gives a better indication of the progress and remaining wait time. Save log files in paused state. It is now possible to save the printer's log files to USB if the currently active print job is paused. Previously, the Dump logs to USB option was only enabled if the printer was in idle state. Confirm print removal via Digital Factory. If the printer is connected to the Digital Factory, it is now possible to confirm the removal of a previous print job via the Digital Factory interface. This is useful in situations where the build plate is clear, but the operator forgot to select Confirm removal on the printer’s display. Visit this page for more information about this feature.
          • Like
        • 0 replies
    ×
    ×
    • Create New...