Jump to content
Ultimaker Community of 3D Printing Experts

Eerste laag perikelen


liesmuller
 Share

Recommended Posts

Posted · Eerste laag perikelen

Sinds een tijdje ben ik aan het proberen om met rubberachtig materiaal te printen, o.a. "flex65" van Makerpoint. Tot nu toe gaat de hechting op de plaat niet zoals ik wil. Zodoende ben ik eens alléén de eerste laag gaan printen, er blijkt een dikteverschil van 160 micron te zijn, in een soort golfpatroon:

eerstelaag

Het lijkt mij dat het te maken heeft met enigszins kromme glij-assen. Iemand ervaring hiermee?

Ook andere tips om grotere objecten in rubber te kunnen printen zijn welkom. (ik heb al tien soorten lijm en kaptontape geprobeerd, maar je weet maar nooit...)

 

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Eerste laag perikelen

    Ik gebruik meestal een 0.3 eerste laag als er dan wat golf is is dat niet zo erg. Ik had een tijdje een krome as terwijl die draaide kon je het blok een beetje op en neer zien gaan. Je dat zelf ook controleren. Gewoon van af de controller move x or y en kijk of het blok waar de as door draaid op en neer gaat.

    Weet je zeker dat je glas plaat recht is die wil ook wel eens vervormt zijn. Goede rechte lineaal op leggen en tegen het licht houden.

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Eerste laag perikelen

    Dank!

    Het probleem is dat een dunne eerste laag beter vast lijkt te blijven zitten, zeker met rubber. Misschien dat een goede overextrusie helpt om dat ook met een dikkere laag te bereiken, maar ik heb mijn twijfels...

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Eerste laag perikelen

    Ik gebruik flex niet veel. Laatste keer was denk ik iets van +/- 8 cm doorsnee.

  • Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
     Share

    • Our picks

      • New here? Get ahead with a free onboarding course
        Hi,
         
        Often getting started is the most difficult part of any process. A good start sets you up for success and saves you time and energy that could be spent elsewhere. That is why we have a onboarding course ready for
        Ultimaker S5 Pro Bundle, Ultimaker S5, Ultimaker S3 Ultimaker 2+ Connect.   
        They're ready for you on the Ultimaker Academy platform. All you need to do to gain access is to register your product to gain free access. 
        Ready? Register your product here in just 60 seconds.
          • Like
        • 8 replies
    ×
    ×
    • Create New...