Jump to content
Ultimaker Community of 3D Printing Experts

Druck unterbrechen -wie lange?


Lugar2007
 Share

Recommended Posts

Posted · Druck unterbrechen -wie lange?

Ich habe nun seit eingen Wochen meinen Ultimaker 2 Go und meinen Ultimaker 2 Extend. Nachdem ich einige Drucke und auch Fehldrucke hatte möchte ich nun gerne zu größeren Modellen übergehen die auch mal 24 Stunden und mehr benötigen. Was ich nicht möchte ist das die Drucker über nacht laufen d.h ich würde sie gerne über Nacht pausieren lassen. Ist das ohne Probleme zu machen oder bekomme ich da Probleme beim fortsetzen des Drucks?

Und wo wir gerade bei großen Modellen sind. Gibt es eine einfache Möglichkeit Modelle die selbst für den Extend zu groß sind aufzuteilen? Ich habe schon gelesen das es bei Cura nur Möglich ist einzelne Teile die zusammengefasst wurden wieder zu trennen aber nicht ein Teil in mehrere aufzuteilen. Ich hatte mir Slic3r angeschaut aber bin da schnell an meine Grenzen gestoßen sowohl bei meinen fachlischen als auch bei meinen Englischkenntnissen. Ich möchte ein Stl Modell einfach vierteilen wie ich ein Bild in vier teile schneiden kann.

Gruß

Rolf

  • Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
     Share

    • Our picks

      • Ultimaker showcase | April 2022 | 4pm CEST | 10am EDT
        I'm excited because I've personally produced this showcase event, so if you are curious what else I'm up to nowadays, come check it out and say hi in the chat! It would mean a lot! 
          • Thanks
          • Like
        • 4 replies
      • New here? Get ahead with a free onboarding course
        Hi,
         
        Often getting started is the most difficult part of any process. A good start sets you up for success and saves you time and energy that could be spent elsewhere. That is why we have a onboarding course ready for
        Ultimaker S5 Pro Bundle, Ultimaker S5, Ultimaker S3 Ultimaker 2+ Connect.   
        They're ready for you on the Ultimaker Academy platform. All you need to do to gain access is to register your product to gain free access. 
        Ready? Register your product here in just 60 seconds.
          • Like
        • 11 replies
    ×
    ×
    • Create New...