Jump to content

Projektdatei (.3mf) öffnet nicht mit Cura Einstellungen


tobiac
Go to solution Solved by tobiac,

Recommended Posts

Posted (edited) · Projektdatei (.3mf) öffnet nicht mit Cura Einstellungen

Guten Tag,

 

ich habe derzeit das nervige Problem,

dass ich, wenn ich in Cura 5.5.0 eine .3mf-Datei speichere und später mit den selben Einstellungen wieder laden möchte, keine ehemaligen Slicing-Einstellungen des alten Projekts übernommen werden.

 

- Ja, ich habe bereits in den Einstellungen "Default behavior when opening a project file" auf "Alwasy open as a project" sowie auf "Always aks me this" ausprobiert (ich wurde bisher nie gefragt, wie ich das Projekt öffnen möchte)

- Zweimaliges neuinstallieren der Software hat zu keinem Ergebnis geführt

 

Kann es sein, dass mein Cura die Slicing-Projekteinstellungen gar nicht mit exportiert oder liegt der Fehler doch noch irgendwo beim importieren?

Als Beispeil hänge ich eine .3mf-Datei an, welche hoffentlich meine Slicing-Einstellungen enthalten sollte (zum checken: Infill sollte auf 3.7% sein)!?

 

Danke schonmal für eure Hilfe 😉

ring v2.3mf

Edited by tobiac
  • Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    • Our picks

      • UltiMaker Cura 5.8 beta released
        Another Cura release has arrived and in this 5.8 beta release, the focus is on improving Z seams, as well as completing support for the full Method series of printers by introducing a profile for the UltiMaker Method.
          • Like
        • 1 reply
      • Introducing the UltiMaker Factor 4
        We are happy to announce the next evolution in the UltiMaker 3D printer lineup: the UltiMaker Factor 4 industrial-grade 3D printer, designed to take manufacturing to new levels of efficiency and reliability. Factor 4 is an end-to-end 3D printing solution for light industrial applications
          • Thanks
          • Like
        • 3 replies
    ×
    ×
    • Create New...