Jump to content
Ultimaker Community of 3D Printing Experts
Sign in to follow this  
nussb

Problema altezza del piano

Recommended Posts

ciao a tutti, sono nuovo del forum e scrivo per cercare supporto; ho una ultimaker2 e durante l'ultima stampa è successo qualcosa di strano (io non c'ero) ma al mio ritorno il piano di vetro era slittato a sinistra, pur rimanendo all'interno dei gancetti in lamiera, il ventilatore sinistro era piegato verso l'estrusore (andando a frapporsi tra l'estrusore e il piano). Inutile dire che il pezzo aveva più l'aspetto di una parrucca che di quello che sarebbe dovuto essere. Non so cosa sia successo; probabilmente del materiale si sarà incollato all'estrusore che si è poi portato in giro tutto, piatto e pezzo, e c'avrà sbatutto contro..non so!

Ad ogni modo ho rimesso tutto a posto (purtroppo non ho fatto una foto) ma adesso se provo a stampare il piano mi rimane a circa 2 cm dall'estrusore. Ho provato a reimpostare l'altezza del piano ma quando mi dice di impostarlo a circa 1mm dall'estrusore non ci riesco perchè il piano si posiziona appunto a 2 cm dall'estrusore e non ho sufficiente margine di regolazione.

Ho dato un occhio alle impostazioni avanzate ma non c'è niente che mi possa aiutare. A voi è mai capitato qualcosa di simile? Sapete se la macchina ha un tasto di reset o se c'è modo di gestire l'altezza del piano in modo più preciso?

A breve carico le foto dell'attuale condizione.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Our picks

    • How to 3D print with reinforced engineering materials
      Ultimaker is hosting a webinar where we explain how you can achieve and maintain a high print success rate using these new reinforced engineering materials. Learn from Ultimaker's Product Manager of Materials and top chemical engineer Bart van As how you can take your 3D printing to that next level.
      • 0 replies
    • "Back To The Future" using Generative Design & Investment Casting
      Designing for light-weight parts is becoming more important, and I’m a firm believer in the need to produce lighter weight, less over-engineered parts for the future. This is for sustainability reasons because we need to be using less raw materials and, in things like transportation, it impacts the energy usage of the product during it’s service life.
        • Like
      • 12 replies
×

Important Information

Welcome to the Ultimaker Community of 3D printing experts. Visit the following links to read more about our Terms of Use or our Privacy Policy. Thank you!