Jump to content

Stepper Driver en panne


whoops

Recommended Posts

Posted · Stepper Driver en panne

Bonjour,

J'ai fini de monter mon imprimante qui m'a lâchée au bout de 15 min de tests.

Le responsable a été le driver de moteur pas à pas de l'axe X. Après investigations je me suis aperçu que le petit radiateur collé dessus ne tenait presque pas, il est tombé tout seul lorsque j'ai vérifié l’en-fichage correct des drivers sur la carte.

Je pense donc qu'il n'a pas été suffisamment refroidit et n'y a pas survécu.

Pour ceux qui sont en train ou qui vont bientôt en monter leur imprimante pensez donc à vérifiez ce détail ça ne mange pas de pain ;-)

De mon côté je n'ai plus qu'à espérer que l'équipe d'Ultimaker va vite me renvoyer un driver de remplacement car je me sens un peu frustré sur le coup ;-)

@+

JF

  • Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    • Our picks

      • UltiMaker Cura 5.8 beta released
        Another Cura release has arrived and in this 5.8 beta release, the focus is on improving Z seams, as well as completing support for the full Method series of printers by introducing a profile for the UltiMaker Method.
          • Like
        • 1 reply
      • Introducing the UltiMaker Factor 4
        We are happy to announce the next evolution in the UltiMaker 3D printer lineup: the UltiMaker Factor 4 industrial-grade 3D printer, designed to take manufacturing to new levels of efficiency and reliability. Factor 4 is an end-to-end 3D printing solution for light industrial applications
          • Thanks
          • Like
        • 3 replies
    ×
    ×
    • Create New...