Jump to content
Ultimaker Community of 3D Printing Experts

Zu große STL


Ksstyling Customparts
 Share

Recommended Posts

Posted · Zu große STL

Guten Morgen,

 

ich habe folgendes Problem ich möchte ein Lego Modell Drucken, ob es überhaupt was wird sei mal dahin gestellt.

 

Mein Problem ist das die STL viel zu groß, ein paar hundert MB.

 

ich habe es von inventor schon auf denn niedriegsten Werten als STL Gespeichert aber immer noch viel zu Groß.

 

Hat jemand Tipss für mich?

 

Grüße Stefan

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Zu große STL

    Hallo,

     

    In welchen Format hast du den die STL exportiert (Binär oder in ASC2) Nach meinen wissen sind die ASC2 STL Dateien größer.

    Und was auch nicht zu vernachlässigen ist, ist die Einheit mit dem du die STL erstellst. Cura geht immer von mm aus, wenn die STL aber in ZOLL erstellt wird, werden diese sehr klein in Cura importiert.

     

    Meine STL Dateien haben nur max 25mb!!! Wie groß ist den das Teil??

     

    Gruß

  • Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
     Share

    • Our picks

      • New here? Get ahead with a free onboarding course
        Hi,
         
        Often getting started is the most difficult part of any process. A good start sets you up for success and saves you time and energy that could be spent elsewhere. That is why we have a onboarding course ready for
        Ultimaker S5 Pro Bundle, Ultimaker S5, Ultimaker S3 Ultimaker 2+ Connect.   
        They're ready for you on the Ultimaker Academy platform. All you need to do to gain access is to register your product to gain free access. 
        Ready? Register your product here in just 60 seconds.
          • Like
        • 11 replies
    ×
    ×
    • Create New...