Jump to content

Unsaubere Nähte bei Überhängen


leonwolf5567

Recommended Posts

Posted · Unsaubere Nähte bei Überhängen

Guten Tag,

ich hätte da mal eine Frage zu diesem GROOT print. Ich hab das Ganze mit ziemlich viel Support und mit 0,12mm gedruckt, also auch die Arme komplett abgestützt. Bin eigentlich sehr Zufrieden mit der Qualität, jedoch habe ich auf der Rückseite der Arme sehr unsaubere Nähte über den gesamten Armverlauf. Jemand eventuell eine Idee, oder einen Ansatz, wie ich dieses Problem beseitigen kann?

IMG_20211009_142317.jpg

IMG_20211009_142331.jpg

IMG_20211009_142336.jpg

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Unsaubere Nähte bei Überhängen

    Ja, ohne Support drucken und Temperatur zurückschrauben.
    Ich hab das Modell schon mal gedruckt, aber soweit ich weiß ohne Support beim Körper.

    Wenn das Material zu heiß gedruckt wird, entstehen solche Fäden auch, da das Material nicht schnell genug abgekühlt wird.

  • Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    • Our picks

      • UltiMaker Cura 5.8 beta released
        Another Cura release has arrived and in this 5.8 beta release, the focus is on improving Z seams, as well as completing support for the full Method series of printers by introducing a profile for the UltiMaker Method.
          • Like
        • 1 reply
      • Introducing the UltiMaker Factor 4
        We are happy to announce the next evolution in the UltiMaker 3D printer lineup: the UltiMaker Factor 4 industrial-grade 3D printer, designed to take manufacturing to new levels of efficiency and reliability. Factor 4 is an end-to-end 3D printing solution for light industrial applications
          • Thanks
          • Like
        • 3 replies
    ×
    ×
    • Create New...