Jump to content
Ultimaker Community of 3D Printing Experts
Sign in to follow this  
marek

Bauteile des UM 2

Recommended Posts

Hallo,

Ich bin seit einem Monat stolzer Besitzer eines UM 2, der Drucker ist der Hammer, er liefert super Ergebnisse, außer mit ABS komme ich noch nicht gut klar.

Jetzt habe ich einen Kabelbruch bei dem Temperatur Sensor an der Nozzle, der Drucker zeigt einen Temp. Error an. Da der Fehler klar ist dachte ich, dass ich mir das Ersatzteil im Internet bestellen kann und da der Drucker Open Source ist sollten ja auch Informationen zu den Bauteilen vorliegen. Ich habe jedoch nichts finden können.

Meine Frage: Weiß einer schon etwas über die Bauteile, speziell den Temperatur Sensor an der Nozzle?

Wenn ja würde ich mich freuen wenn ihr Antwortet!

Danke im voraus.

Mit freundlichen Grüßen

Marek

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, das der Support super sein soll habe ich schon gehört, doch wenn man erst ein Ticket nimmt usw. dauert es natürlich länger, bei z.B. Conrad geht es viel schneller.

Ja danke der sieht dem aufjedenfall ähnlich, ich werde berichten ob der PT100 passt.

Edit: Der Sensor passt nicht, der an der Nozzle hat nur einen Durchmesser von 2-3mm, so einen finde ich bei Conrad nicht.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Our picks

    • Ultimaker Cura | a new interface
      We're not only trying to always make Ultimaker Cura better with the usual new features and improvements we build, but we're also trying to make it more pleasant to operate. The interface was the focus for the upcoming release, from which we would already like to present you the first glance. 
        • Like
      • 27 replies
    • "Back To The Future" using Generative Design & Investment Casting
      Designing for light-weight parts is becoming more important, and I’m a firm believer in the need to produce lighter weight, less over-engineered parts for the future. This is for sustainability reasons because we need to be using less raw materials and, in things like transportation, it impacts the energy usage of the product during it’s service life.
        • Like
      • 12 replies
×

Important Information

Welcome to the Ultimaker Community of 3D printing experts. Visit the following links to read more about our Terms of Use or our Privacy Policy. Thank you!