Jump to content
Sign in to follow this  
doc-biber

Problem beim Zusammenbau DIY mit resiliert coupling

Recommended Posts

Posted · Problem beim Zusammenbau DIY mit resiliert coupling

Hallo,

ich baue zur Zeit an meiner Schule mit einer Klasse 4 Ultimaker DIY zusammen. Wir haben am DOnnerstag mit der ersten Bauphase begonnen und den Zusammenbau des Rahmens/Gehäuses in Angriff genommen. Bei 3 Bausätzen gab es keine Probleme. Beim 4. wollte die resiliert coupling, also die Wellenkupplung für den Z-Achsenmotor, nicht passen. Die Öffnung ist offensichltich zu eng.

Für Vorschläge, was ich tun soll, wäre ich sehr dankbar!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted · Problem beim Zusammenbau DIY mit resiliert coupling

Habe es hinbekommen, indem ich einfach die zu kleine Bohrung vorsichtig mit einem 5er Bohrer an der Standbohrmaschine aufgebohrt habe. Hat zwar immer noch etwas geklemmt, habe die Kupplung aber montiert bekommen.

Werde nach Fertigstellung des UM berichten, ob alles wunschgemäß funktioniert.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Our picks

    • Ultimaker Cura 4.0 | Stable available!
      Ultimaker Cura 4.0 is mainly focused on the improved user interface and cloud integration.
      As always, we want to collect your user feedback for this release. If there are any improvements you can think of, feel free to mention it here and help us to shape the next release.
      • 98 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

Welcome to the Ultimaker Community of 3D printing experts. Visit the following links to read more about our Terms of Use or our Privacy Policy. Thank you!