Jump to content
Ultimaker Community of 3D Printing Experts
Sign in to follow this  
joostdemaker

Problemen met vlakken dichtprinten

Recommended Posts

Beste ultimaker gebruikers,

Ik heb sinds deze week een vreemd probleem wat ik niet eerder heb gehad.

Als ik rechte vlakken wil printen dan vult de printer het vlak langs een paar zijden netjes dicht, maar op de twee andere zijden heeft hij de neiging om de vulling van het vlak 1mm los te houden van de omtreklijn. Voor een beter idee wil ik graag foto's toevoegen, maar moet nog even ontdekken hoe.

Iemand enig idee wat mijn probleem kan zijn. Hij is wel consequent in deze fout, maar geen idee of het softwarematige of hardwarematige fout is.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste ultimaker gebruikers,

Ik heb sinds deze week een vreemd probleem wat ik niet eerder heb gehad.

Als ik rechte vlakken wil printen dan vult de printer het vlak langs een paar zijden netjes dicht, maar op de twee andere zijden heeft hij de neiging om de vulling van het vlak 1mm los te houden van de omtreklijn. Voor een beter idee wil ik graag foto's toevoegen, maar moet nog even ontdekken hoe.

Iemand enig idee wat mijn probleem kan zijn. Hij is wel consequent in deze fout, maar geen idee of het softwarematige of hardwarematige fout is.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!!

 

Hoi,

het standaard en meest voor de hand liggende antwoord zou zijn: check de spanning van je riempjes.

Daar zou ik eens mee beginnen.

In cura zit een instelling voor de overlap van infill en buitenkant, die zou je ook iets hoger kunnen zetten (als het alleen bij de infill is)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Our picks

    • How to 3D print with reinforced engineering materials
      Ultimaker is hosting a webinar where we explain how you can achieve and maintain a high print success rate using these new reinforced engineering materials. Learn from Ultimaker's Product Manager of Materials and top chemical engineer Bart van As how you can take your 3D printing to that next level.
      • 2 replies
    • "Back To The Future" using Generative Design & Investment Casting
      Designing for light-weight parts is becoming more important, and I’m a firm believer in the need to produce lighter weight, less over-engineered parts for the future. This is for sustainability reasons because we need to be using less raw materials and, in things like transportation, it impacts the energy usage of the product during it’s service life.
        • Like
      • 12 replies
×

Important Information

Welcome to the Ultimaker Community of 3D printing experts. Visit the following links to read more about our Terms of Use or our Privacy Policy. Thank you!