Het is de "skirt" optie in de expert settings in legacy cura
In de nieuwe cura zit hij onder Platform adhesion, ook skirt
Je kan ergens instellen dat je dat wel/niet wilt, dus waarschijnlijk heb je ergens een instelling verzet.
Ik weet helaas niet waar je dat kunt instellen, maar als je een paar plaatjes van je instellingen plaatst dan kan ik die vergelijken met mijn instellingen (bij mij heb ik deze contour print wel).
Ik raad aan om wel zo'n contour print te gebruiken, omdat het filament dan even opgang kan komen.
yo MMsoft, bedankt voor je reply.
Heb zeker en vast geen instellingen gewijzigd: ben ik heel zeker van. Na het posten van mijn bericht heb ik een print opgestart en de nozzle was verstopt: geen druppel pla meer. Waarschijnlijk was het uitblijven van de contour een voorteken. Nozzle gereinigd en de contour komt weer tevoorschijn.
yo Titus, bedankt voor je reply.
Heb es bekeken en zoals gedacht: ik had deze niet anders ingesteld.
Waarschijnlijk was het een voorteken dat de nozzle verstopt zat. Nozzle gereinigd en geen probleem meer.
Welk filament gebruik je ?
HIPSWelk filament gebruik je ?
Recommended Posts
MMSoft 0
Je kan ergens instellen dat je dat wel/niet wilt, dus waarschijnlijk heb je ergens een instelling verzet.
Ik weet helaas niet waar je dat kunt instellen, maar als je een paar plaatjes van je instellingen plaatst dan kan ik die vergelijken met mijn instellingen (bij mij heb ik deze contour print wel).
Ik raad aan om wel zo'n contour print te gebruiken, omdat het filament dan even opgang kan komen.