Jump to content

Pause at height sur UM2+


acca

Recommended Posts

Posted · Pause at height sur UM2+

Bonjour

J'utilise le plugin pause at height pour pouvoir inclure des écrous dans ma pièce imprimée.

Mon problème est que l'imprimante m'attend parfois plusieurs heures en pause car mes impressions sont longues et le filament fond et coule de la buse.

Lors de la reprise, j'ai donc un manque de matière sur quelques couches et mon impression est ratée.

J'ai essayé de mettre 0-20 ou 40mm de rétraction avant la pause, de faire un changement de matériau avant la reprise de la pause, mais rien n'y fait.

Auriez vous quelques conseils pour que ca se passe bien ?

Merci

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Pause at height sur UM2+

    Avant de relancer l'impression lève le levier du feeder et pousse le filament à la main pour que ça extrude un peu, de cette manière tu es certain que tu ne vas pas sous extruder au début.

    • Like 1
    Link to post
    Share on other sites

    Posted (edited) · Pause at height sur UM2+

    Salut et merci pour vos réponse, j'avais pensé à extruder manuellement mais j'essaye d'avoir une procédure automatisée.

    On peut, dans le plugin demander une extrusion avant de reprendre, le problème et que suivant le temps de pause, la buse était bouillante et il fallait extruder une grande longueur avant que le PLA ne sorte plus liquide.

    J'ai résolu mon problème en programmant une extrusion avant reprise et en modifiant le Gcode afin que la buse refroidisse en attendant la fin de pause :

    J'ai remplacé :

    M0 ; Do the actual pause

    Par :

    M109 S30

    M0 ; Do the actual pause

    M109 S220

    Edited by Guest
  • Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    • Our picks

      • UltiMaker Cura 5.7 stable released
        Cura 5.7 is here and it brings a handy new workflow improvement when using Thingiverse and Cura together, as well as additional capabilities for Method series printers, and a powerful way of sharing print settings using new printer-agnostic project files! Read on to find out about all of these improvements and more. 
         
          • Like
        • 18 replies
      • S-Line Firmware 8.3.0 was released Nov. 20th on the "Latest" firmware branch.
        (Sorry, was out of office when this released)

        This update is for...
        All UltiMaker S series  
        New features
         
        Temperature status. During print preparation, the temperatures of the print cores and build plate will be shown on the display. This gives a better indication of the progress and remaining wait time. Save log files in paused state. It is now possible to save the printer's log files to USB if the currently active print job is paused. Previously, the Dump logs to USB option was only enabled if the printer was in idle state. Confirm print removal via Digital Factory. If the printer is connected to the Digital Factory, it is now possible to confirm the removal of a previous print job via the Digital Factory interface. This is useful in situations where the build plate is clear, but the operator forgot to select Confirm removal on the printer’s display. Visit this page for more information about this feature.
          • Like
        • 0 replies
    ×
    ×
    • Create New...