Jump to content

Vraagje Ultimaker Original


Bengelen

Recommended Posts

Posted · Vraagje Ultimaker Original

Hoi,

 

Nieuw hier op het forum, heb me een goed jaar geleden op het 3d printen gestort, 2dehands anet a8 gekocht, daarna een FLSUN i3.

De Anet A8 is ondertussen omgebouwd tot een am8.

Veel plezier al beleeft aan beide printers.

Ben steeds cura aan het gebruiken geweest, en altijd de nieuwe versies aan het volgen geweest.

Mijn huiidige printers, hoewel ze goed werken en als ik er veel tijd en aandacht aan geef komen er best goede prints uit (naar mijn mening dan toch)

 

Ik zou graag een tweedehands Ultimaker original willen aanschaffen, is dit een verstandige keuze of gaat de ervaring/ kwaliteit/ plezier eraan niet beter zijn dan met de huidige printers?

 

Met andere woorden is een UMO de moeite om aan te schaffen?

Alvast bedankt,

Ben

 

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Vraagje Ultimaker Original

    heehj Ben,

     

    een goeie vraag!!! maar ook een moeilijke.

    ik werk op een technische middelbare school, steeds meer enthousiaste studenten, schaffen een printer aan in china.

    Dan heb je voor 330€ een prachtige nagelnieuwe creality printer in huis, 300x300x400 en een heated bed.

    Mechanisch gezien goedkope troep, paar kunststof rolletjes over een standaard getrokken alu, profiel

    Heb er zelf in de werkplaats ook 1 staan. Printkwaliteit doet niet onder voor mijn oude trouwe UM org ( uit2013 ) met een heated bed kit.

    De chinees zit in 15 minuten in elkaar, de chinese kindjes hebben nog niet alle schroefjes goed vast gedraaid, dat is ff opletten dus.

    Maar ondanks dat ik inmiddels een UM3 heb (helemaal geen vergelijk!),

    denk ik niet dat ik mijn UM org voor 300€ zou willen missen hoor *|.

    Dat oude ding heeft er al wat kilos door gejaagd, een keer nieuwe bandjes en lagertjes, beetje liefde en af en toe een tik, meer niet.

     

    Dus als je van iemand een UMorg met heated bed voor 300€ kan overnemen, maar gauw doen denk ik.....

     

    Aan de andere kant, ik heb een aanvraag liggen voor paar opdrachten. 300 hoog. 

    Dan heb ik met een paar opdrachtjes mijn chinese 300€ weer terug verdient. is ie versleten koop ik een nieuwe':D.

    voor het geld wat een UM2+ kost kan ik dan 8 jaar lang elk jaar een nieuwe kopen.

     

    Al met al een vaag verhaal vrees ik.

    Het is appels en peren vergelijken, als je voor 300€ een UMorg+ kan overnemen doen!

    Mocht ie een keer te klein zijn, ga je shoppen in china, maar ik weet wel zeker dat je daar geen 5 jaar plezier van gaat hebben.....

     

    Groeten Kees.

    en suc6 met de beslissing ;)

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Vraagje Ultimaker Original

    Hoi Kees,

     

    Bedankt voor de feedback, het ding is dat de tweedehans UMO (en zeker die met heatbed) toch al richting de 600 - 800 euro lopen.

     

    Hmm voor 300 euro aan printopdrachten, probeer er ook wat mee te doen maar iedereen vindt het tof wat ik met printers maak, maar me iets laten printen zit er precies niet in...

     

    grtz,

     

    Ben Engelen

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Vraagje Ultimaker Original
    7 hours ago, Bengelen said:

    Hmm voor 300 euro aan printopdrachten, probeer er ook wat mee te doen maar iedereen vindt het tof wat ik met printers maak, maar me iets laten printen zit er precies niet in...

     

    Misschien iets preciezer, dat is dan niet alleen printen hoor! Dat zijn dingen (lampen) die ik ooit zelf ontworpen heb.

    Dat klinkt misschien al anders. De tijd dat je aan 3Dhubs en kornuiten iets kon terugverdienen is wel geweest.

    paar maanden geleden mocht ik mijn nieuwe UM3 al niet meer inschrijven. Teveel printers was het antwoord.

    Met elke container printers uit china dalen de verdiensten..

     

    Dat 2e hands UMorg voor 600-800 verkocht worden, is eigenlijk al een antwoordt op je vraag ;)......

  • Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    • Our picks

      • UltiMaker Cura 5.8 beta released
        Another Cura release has arrived and in this 5.8 beta release, the focus is on improving Z seams, as well as completing support for the full Method series of printers by introducing a profile for the UltiMaker Method.
          • Like
        • 1 reply
      • Introducing the UltiMaker Factor 4
        We are happy to announce the next evolution in the UltiMaker 3D printer lineup: the UltiMaker Factor 4 industrial-grade 3D printer, designed to take manufacturing to new levels of efficiency and reliability. Factor 4 is an end-to-end 3D printing solution for light industrial applications
          • Thanks
          • Like
        • 3 replies
    ×
    ×
    • Create New...