Jump to content

Différentes hauteurs d'impression sur une même pièce ?

Olivier11

Recommended Posts

Posted (edited) · Différentes hauteurs d'impression sur une même pièce ?

Bonjour à Toutes et tous en vous souhaitant une très belle année 2019. 

Je cherche à optimiser le rapport qualité/rapidité d'impression de mes pièces (déco principalement) 
Pensez-vous qu'il y a un moyen sur Cura ou Simplify d'avoir la possibilité de régler la hauteur (Z) des murs (Outer wall) plus finement que la hauteur de l'intérieur (InFill) des pièces en suivant un multiple de 2 ou 3 par exemple? 
Par exemple : d'abord impression de 2 couches de 0,1 pour les murs extérieurs puis quand ceux-ci sont terminés une couche de 0,2 pour l'intérieur.

Ceci pourrait accélérer la qualité de finition tout en améliorant la vitesse globale d'impression des pièces....

Je suis sur que vous y avez déjà pensé, et peut-être cette fonction existent-elle ?   

Edited by Olivier11

• Olivier11 changed the title to Différentes hauteurs d'impression sur une même pièce ?
    Posted · Différentes hauteurs d'impression sur une même pièce ?

En effet François, une pièce chez moi qui doit faire 11H sans cette option (Buse 0,4 et Hauteur 0,15), fait 9H10 avec l'option Epaisseur de la couche de remplissage mise à 0,30. (il n'y a qu'une différence de 1g de matière sur 88g entre les deux solutions)) 
    Je lance un test de suite et vous dis demain le résultat... Je cherchais dans les paramètres de la coque
    Merci beaucoup 

Pour augmenter la rapidité j'utile beaucoup gradual infill steps, je met l'infill sur 20% et les steps sur 2.

Ca mettra 20% d'infill uniquement dans les couches ou il va y en avoir besoin (où des couches supérieure vont être imprimées).

Sinon il y a aussi les paramètres expérimentales variable layers

Bonjour François et Didier et merci pour vos réponses
    Didier, très intéressant, je vais creuser de ce côté aussi. 

J'ai essayé l'épaisseur de couche de remplissage à 0.30 mais je ne suis pas sur que j'ai vraiment gagné du temps car j'ai l'impression que mon ultimaker a du recalculer le timing lors de l'impression.

Aussi, pour l'instant, sur Cura, je n'arrive pas à avoir la qualité de surface que j'ai avec Symplify. 
    A ce propos, j'ai mis des smoothers sur une de mes U2+ et j'ai aussi du mal à voir la différence avec une qui n'en a pas. Je pense qu'à la base le signal est tout de même bien filtré par la carte et l'alim... 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
    • Our picks

• UltiMaker Cura 5.3 stable released
        In this stable release, Cura 5.3 achieves yet another huge leap forward in 3D printing thanks to material interlocking! As well as introducing an expanded recommended print settings menu and lots of print quality improvements. Not to mention, a whole bunch of new printer profiles for non-UltiMaker printers!
          • Thanks
          • Like
        • 56 replies
      • Here it is. The new UltiMaker S7
        The UltiMaker S7 is built on the success of the UltiMaker S5 and its design decisions were heavily based on feedback from customers.

So what’s new?
        The obvious change is the S7’s height. It now includes an integrated Air Manager. This filters the exhaust air of every print and also improves build temperature stability. To further enclose the build chamber the S7 only has one magnetically latched door.

The build stack has also been completely redesigned. A PEI-coated flexible steel build plate makes a big difference to productivity. Not only do you not need tools to pop a printed part off. But we also don’t recommend using or adhesion structures for UltiMaker materials (except PC, because...it’s PC). Along with that, 4 pins and 25 magnets make it easy to replace the flex plate perfectly – even with one hand.

The re-engineered print head has an inductive sensor which reduces noise when probing the build plate. This effectively makes it much harder to not achieve a perfect first layer, improving overall print success. We also reversed the front fan direction (fewer plastic hairs, less maintenance), made the print core door magnets stronger, and add a sensor that helps avoid flooding.

The UltiMaker S7 also includes quality of life improvements:
        Reliable bed tilt compensation (no more thumbscrews) 2.4 and 5 GHz Wi-Fi A 1080p camera (mounted higher for a better view) Compatibility with 280+ Marketplace materials Compatibility with S5 project files (no reslicing needed) And a whole lot more  
        Curious to see the S7 in action?
        We’re hosting a free tech demo on February 7.
        It will be live and you can ask any questions to our CTO, Miguel Calvo.
        Register here for the Webinar
          • Like
        • 18 replies
      • UltiMaker Cura Alpha 🎄 Tree Support Spotlight 🎄
        Are you a fan of tree support, but dislike the removal process and the amount of filament it uses? Then we would like to invite you to try this special release of UltiMaker Cura. Brought to you by our special community contributor @thomasrahm

We generated a special version of Cura 5.2 called 5.3.0 Alpha + Xmas. The only changes we introduced compared to UltiMaker Cura 5.2.1 are those which are needed for the new supports. So keep in mind, this is not a sneak peek for Cura 5.3 (there are some really cool new features coming up) but a spotlight release highlighting this new version of tree supports.  
          • Like
        • 30 replies
    • Create New...