Wah
J'ai beaucoup hésité pour écrire le sujet. Déjà je vous remercie beaucoup pour ces précisions. Je suis heureux, demain, je test le PLA/PHA.
Ok pour l'histoire d'aller plus vite avec une température plus élevé.
Thank you verry much
N'hésitez pas à agrandir notre lot de connaissance. C'est pour moi important. Cela permet de comprendre ce qui se passe et de voir les créations.
Un dernier point... J'essais de voir un design simple pour le test. Je pense à une petite pièce mécanique ou alors un simple gadget... Je ne sait pas encore. J'ai la nuit pour y réfléchir.
Recommended Posts
gadgetfreak 7
My school french is a little bit too bad but I google translated your port.
There is no problem whatsoever changing between a PLA and PLA/PHA filament
In my experience, PLA/PHA usually requires 5-10 degrees higher temperature than plain PLA, but most of the temperature difference is between different colors; I've seen up to 10-15 degrees higher for red color for example (compared to green). But that is regardless of whether pure PLA or PLA/PHA is used.
Also, you need higher temperature with thicker layers and also with higher speed.
So please try anything betweeen 195C and 230 degrees. 220C is a safe temperature that works with most print profiles. If you need less stringing, lower the temperature. If you need maximum speed and layer height, increase it.
You do need to experiment between colors.
Happy printing!