Jump to content

Simplify3D


3dcase

Recommended Posts

Hallo,

Zijn er mensen die hun ervaringen met S3D willen delen.

Heb het aangeschaft i.v.m. verschillende laagdiktes en een random infill.

Tis ff wennen, maar het bevalt wel.

Ben alleen op zoek om van die retraction Blobs af te komen, Vooral bij dunwandige prints heb ik bij elke retraction een bolletje.

Geexpirimenteerd met de aanloop en coast instelling maar dat helpt maar heel minimaal.

 

  • Link to post
    Share on other sites

    blob? Mijn grote probleem was dat ik na veel retractions een lege nozzle had en dat lag aan die "Extra Restart Distance", die moet op 0 staan ipv -0.17 of zo. Heb je een foto?

    Side note:

    Ik heb veel rommel gehad met S3D initieel en het een tijd opzij gelegd omdat ik niet genoeg kende. Ben nu sinds een week af en toe terug bezig met S3D, paar prints so far en die zijn allemaal heel goed gelukt. Ik heb eindelijk het gevoel dat ik een beetje vat op het progsel begin te krijgen.

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Simplify3D

    Komt ie, links de cura versie, rechts S3D.

    Het zijn de blopjes die je ook in layerview ziet.

    Dit is een eertse poging, je krijgt het wel minder met expirimenteren, maar nog niet goed....

    WP 001117

     

  • Link to post
    Share on other sites

    • 4 weeks later...

    Ik heb simplify3D nu ook aangeschaft. Weet iemand van jullie settings of extra gcode om een pause and resume in te voeren. Ik wil hiermee filament wisselen op een bepaalde hoogte. Ik begrijp die wissel wel met verschillende processes maar welke gcode gebruik je voor de 'Layer Change G-code'.

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Leon: Geen. Dat is gewoon een stukje G-Code dat uitgevoerd wordt wanneer hij naar de volgende laag gaat (indien het ingevuld is). Ik had je beloofd dat ik je de start/eind code die ik gebruik voor S3D zou bezorgen, maar ik moet daarvoor in mijn backups duiken dus kan zijn dat het pas morgen of zo is. (Als je ze nog altijd moet hebben).

    Ik had wat crashes op m'n macbook, had hem geherinstalleerd om te proberen het zo op te lossen, maar het blijkt een hardware probleem te zijn. Dus ja, enige computer... inkomen... zitten we daar weer mee.

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Ah dat is erg vervelend voor je. Dit soort situaties kost je ook extreem veel tijd. Ja, ik heb nog steeds belangstelling voor die start en eindcodes. Verder lijkt het mij dat het mogelijk moet zijn een 'pause and resume' in te voeren in S3D, een geavanceerde applicatie als deze zou dit toch moet kunnen. Ik wacht rustig af wanneer je weer tijd hebt :wink:

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Nu dus :)

    Start:

     


    G21 ; Metric Values
    G90 ; Absolute Positioning
    M82 ; Extruder to Absolute
    M106 S0 ; Fans Off
    G28 ; Home All Axes
    G1 X5 Y10 F9000 ; Move Head to ~Origin
    G1 Z20 F9000 ; Raise Bed to Head
    M140 S<BED> ; Set Bed Temp
    M190 S<BED> ; Wait For Bed to Reach Temp
    M109 T0 S<HEAD> ; Set & Wait Head Temp
    T0 ; Select Extruder 1
    G92 E0 ; Zero Extrude L
    G1 F100 E18 ; Forward 18mm @ 100mm/min
    G1 F50 E28 ; Extrude 10mm @ 50mm/min
    G92 E0 ; Zero Extrude L

    End:

     


    T0 ; Select Extruder 1
    M104 S0 ; Head Temp Off
    M140 S0 ; Bed Temp Off
    G91 ; Relative Position
    G1 E-1 F300 ; Retract 1mm
    G1 Z+0.5 X-20 Y-20 F9000 ; Drop and Move Head
    G90 ; Absolute Position

    Komt hier gewoon uit een andere topic, wat opgeschoond. Vergeet niet de temperaturen in te vullen ipv de <BED> en <HEAD>. Enige nadeel vind ik dat je geen variabelen kunt gebruiken, want zo staan temperaturen er vast in. Dus als je met zwaar afwijkende dingen bezig bent moet je effe het script ook aanpassen.

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Geweldig bedankt! Ik heb volgende week uitgebreid de tijd om hier eens mee te experimenteren.

    Ik heb vanuit de chatbox ook al wat suggesties gekregen voor de 'pause and resume' codes.

    Tot later:-)

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Loop tegen capaciteitsproblemen aan. Bij grotere objecten heeft S3D grote moeite met het genereren van de gcode preview. Ik werk op een dual core win7 machine met 4Gig intern geheugen en als ik de preview start, knalt de processoractiviteit direct op 100%. Het duurt vervolgens een eeuwigheid voordat de preview te zien is. Als het dan eindelijk gelukt is kan het model onmogelijk geroteerd worden e.d. erg traag. Bij de options de 'G-code Preview quality' op low zetten geeft geen resultaat. Misschien kan iemand iets zinnigs zeggen over de vertex buffer size. Dit valt mij allemaal erg tegen maar misschien is er nog iets aan te doen, heb gezocht op het web en in het s3d-forum, maar daar is weinig bruikbare info. Is het dan noodzakelijk een loeizware machine aan te schaffen, ik ben maar terug gegaan naar Cura.

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Vreemd. Wat voor modellen hou jij je dan mee bezig zeg? :) Ik heb nog nooit echt vertraging geweten. Integendeel, ik vind het hele preview gedoe van S3D gewoon veel vlotter werken bij mij.

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Het is maar een simpel bakje met letters er op. Het is alleen dit bakje maar dan zonder hand:

    20140904_222425_Android.jpg?psid=1&ck=1&ex=720

    2 processen, op hoogte 9,1mm naar laaghoogte 0.1 verder gaan voor de letters.

    Ik heb de factory-file opgestuurd naar support van S3D, maar even afwachten wat ze zeggen.

    Update:

    Op windows7 dual core 4gig memory PC thuis geen enkel probleem, alles snel. Ik moet maar eens even gaan praten met de ICT-afdeling over die slome kantoormachines :-)

    Maar goed ik wil wel eens zien wat S3D zegt hierover, hoe is hun support.

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Die start en eind codes werken trouwens prima. Het lijkt aardig op de Cura settings. Ik ben nog aan het bouwen aan mijn windmolen, dus het is nog gaaaan met die printer, maar later ga ik wat testen voor de 'pause and resume'.

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Opgelost! Dit was het antwoord van S3D Click "Edit Process Settings", click on the Support tab, and change the support pillar resolution to 4mm. Deze had ik om een of andere reden op 1mm gezet. Ik heb op afstand de setting op de computer op mijn werk getest en het werkt inderdaad :cool:

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Toont nog maar eens aan dat ze een uitstekende support hebben.

    Makes sense ook, als er veel support bij betrokken is en die is elke keer 1mm dan is het een hoop polygonen om te renderen :)

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Hallo

    Ik ben sinds kort ook bezig met de s3d maar ik krijg het nog niet voor elkaar met de filament wissel op een bepaalde hoogte.

    Kunnen jullie mij uitleggen wat ik moet doen ?

     

    M.v.g. André

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    • Our picks

      • UltiMaker Cura 5.7 stable released
        Cura 5.7 is here and it brings a handy new workflow improvement when using Thingiverse and Cura together, as well as additional capabilities for Method series printers, and a powerful way of sharing print settings using new printer-agnostic project files! Read on to find out about all of these improvements and more. 
         
          • Like
        • 18 replies
      • S-Line Firmware 8.3.0 was released Nov. 20th on the "Latest" firmware branch.
        (Sorry, was out of office when this released)

        This update is for...
        All UltiMaker S series  
        New features
         
        Temperature status. During print preparation, the temperatures of the print cores and build plate will be shown on the display. This gives a better indication of the progress and remaining wait time. Save log files in paused state. It is now possible to save the printer's log files to USB if the currently active print job is paused. Previously, the Dump logs to USB option was only enabled if the printer was in idle state. Confirm print removal via Digital Factory. If the printer is connected to the Digital Factory, it is now possible to confirm the removal of a previous print job via the Digital Factory interface. This is useful in situations where the build plate is clear, but the operator forgot to select Confirm removal on the printer’s display. Visit this page for more information about this feature.
          • Like
        • 0 replies
    ×
    ×
    • Create New...