Jump to content
Ultimaker Community of 3D Printing Experts
Sign in to follow this  
apollott

Displayinhalt springt nach rechts

Recommended Posts

Hallo,

ich habe bisher keinen Hinweis dazu gefunden, vielleicht suche ich nach den falschen Begriffen. Mein Display am Ultimaker 2 springt fast schon regelmäßig um ein Pixel nach rechts, es wird auch tatsächlich oben links ein Pixel angezeigt wenn das passiert. Der gesamte Inhalt wird also um ein Pixel nach rechts verschoben und oben links eins angezeigt. Ich habe es noch nicht lange genug beobachtet um da eine Regelmäßigkeit herauszufinden, z.B. nur beim Rectract oder ähnliches.

Ich dachte erst das ist ne Art Timer oder so, heute ist mir beim Material befüllen über das Advanced Menü, Move Material der Drucker abgeschmiert, es erschien eine Linie quer durchs Display und nichts hat sich mehr getan. Die Software auf dem Drucker ist 14.07.0 wenn ich den Punkt in der Versionsnummer richtig gesetzt habe (läuft gerade). Keine Ahnung ob das zusammenhängt. Könnte mir vorstellen dass mit der Elektronik was nicht stimmt. Das Gerät habe ich ca. 1 Monat und vielleicht 200 Druckstunden bisher gehabt.

Sollte ich den Drucker umtauschen lassen oder kennt jemand das Verhalten? Ich habe auch mal Videos von gemacht, die werde ich hier aber nicht hochladen können

Grüße

Apollo

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Our picks

    • How to 3D print with reinforced engineering materials
      Ultimaker is hosting a webinar where we explain how you can achieve and maintain a high print success rate using these new reinforced engineering materials. Learn from Ultimaker's Product Manager of Materials and top chemical engineer Bart van As how you can take your 3D printing to that next level.
      • 3 replies
    • "Back To The Future" using Generative Design & Investment Casting
      Designing for light-weight parts is becoming more important, and I’m a firm believer in the need to produce lighter weight, less over-engineered parts for the future. This is for sustainability reasons because we need to be using less raw materials and, in things like transportation, it impacts the energy usage of the product during it’s service life.
        • Like
      • 12 replies
×

Important Information

Welcome to the Ultimaker Community of 3D printing experts. Visit the following links to read more about our Terms of Use or our Privacy Policy. Thank you!