Jump to content

Enceinte d'impression trop chaude


Ju_bil

Recommended Posts

Posted · Enceinte d'impression trop chaude

Bonjour,

J'ai un souci d'impression sur UM2+. Un genre de warping avec en plus un mauvais état de surface de l'impression et un sacré retreint de la pièce.

Warping_PLA.thumb.jpg.3797dc6bce525a35b39b6b971167c668.jpg

[/media]

PLA, plateau chauffant à 60°C, dimafix, buse à 200°C, vitesse d'impression 30 à 50mm/s couche 100µm , jupe de 3mm.

Et il me semble que c'est de là que vient le problème : Imprimante capotée

Vers Z=2mm j'ai tout ouvert c'est devenu normal. Une impression ouverte depuis la base est en cours...

J'ai mis un moment avant d'envisager que le souci pouvait venir de là. A priori en fermant la température dans l'enceinte de l'imprimante augmente au delà de la température de transition vitreuse et la ventilation souffle du chaud...

C'est con, mais j'ai mis un moment avant d'en arriver à cette conclusion, je n'ai pas trouvé de note relative à ce souci idiot, je n'avait pas pensé qu'un température excessive de l'enceinte d'impression pouvait poser des souci de cet ordre. L'imprimante a été capotée pour faire des test en ABS, mais je n'avait pas imaginé que ça poserai souci pour le PLA...

Warping_PLA.thumb.jpg.3797dc6bce525a35b39b6b971167c668.jpg

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted (edited) · Enceinte d'impression trop chaude

    Oui est attention car une température excessive dans chambre d'impression, ce n'est pas bon non plus pour les moteurs.

    Edited by Guest
  • Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    • Our picks

      • UltiMaker Cura 5.7 stable released
        Cura 5.7 is here and it brings a handy new workflow improvement when using Thingiverse and Cura together, as well as additional capabilities for Method series printers, and a powerful way of sharing print settings using new printer-agnostic project files! Read on to find out about all of these improvements and more. 
         
          • Like
        • 18 replies
      • S-Line Firmware 8.3.0 was released Nov. 20th on the "Latest" firmware branch.
        (Sorry, was out of office when this released)

        This update is for...
        All UltiMaker S series  
        New features
         
        Temperature status. During print preparation, the temperatures of the print cores and build plate will be shown on the display. This gives a better indication of the progress and remaining wait time. Save log files in paused state. It is now possible to save the printer's log files to USB if the currently active print job is paused. Previously, the Dump logs to USB option was only enabled if the printer was in idle state. Confirm print removal via Digital Factory. If the printer is connected to the Digital Factory, it is now possible to confirm the removal of a previous print job via the Digital Factory interface. This is useful in situations where the build plate is clear, but the operator forgot to select Confirm removal on the printer’s display. Visit this page for more information about this feature.
          • Like
        • 0 replies
    ×
    ×
    • Create New...