Jump to content

UM3 ext. firmware update


3dcase

Recommended Posts

Posted · UM3 ext. firmware update

Hallo hallo,

 

ik zou zo graag een UM3 ext. van ongeveer een jaar oud updaten met de nieuwste firmware.

Hij/Zij of het?,  staat op een technische mbo school met ca. 15000 leerlingen, verspreidt over 15 vestigingen.

Het Netwerk zit behoorlijk dichtgetimmerd, ik krijg het niet voor elkaar om de printer aan wifi te hangen.

Wanner ik cura opstart wordt ik, door een pop upje,  verleidt tot het downloaden van de nieuwste firmware.

Maar dat wordt 3x nix. je wordt naar een pagina geleid, met 2 download .rar. files.

Het uitpakken daarvan lukt me niet, files corrupt of de extensies kloppen niet.

Het hele ultimaker site en company groeit over de kop geloof ik. ik kan niet eens die pagina met upgrade instructies vanuit huis terugvinden.

Laat staan wanneer 20 studenten die willen printen over je schouder staan mee te kijken.

 

Iemand enig idee of er ergens, desnoods tegen betaling, iets is waar je een uitgepakte file kan downloaden, op een stickje kan zetten, om via USB te updaten???

 

ben nu thuis, maar zal morgenochtend wanneer cura er behoefte aan heeft, even een edit doen, om te zeggen wat cura van me wil......

 

Groeten Kees

 

 

 

 

 

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · UM3 ext. firmware update

    Ha Kees,

     

    bedankt voor je bericht. Als ik het goed begrijp probeer je de firmware via een USB te installeren, correct?

    Je hebt gelijk dat er wat onduidelijke instructies staan, dit heb ik doorgegeven en worden zsm aangepast. Wat je moet doen is deze beide bestanden downloaden, (.tar.xz en .tar.xz.sig), beide direct op je USB zetten (dus je hoeft ze niet uit te pakken) en dan op je Ultimaker System > Maintenance > Update firmware.

     

    Succes!

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · UM3 ext. firmware update

    Heey Sander,

    de directeur zelf :).

     

    Maandag ga ik weer een poging wagen, als ik tijd heb.

    Er wordt aan de manual gewerkt geloof ik, De firmware update paragraaf is nu ff uit de manual verdwenen.

    Van de week kwam iemand van Lay3rs langs, toen kwam het toevallig ter sprake, maar die kreeg het ook niet voor elkaar.

    Plan B. is ff mee nemen naar Tilburg, daar hebben ze tenminste gewone goede wifi ?.

     

    Ik denk dat ik via het cura linkje op een 'oude' pagina terechtkwam? zou dat kunnen?

    Via de normale usermanual zag ik een andere pagina zonder die Uitpak tekst.

     

    Klopt het dat er geen UM3 ext. manual meer op de site staat? of is die er nooit geweest...

     

    Bedankt voor je reactie

    en de groetjes weer...

     

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · UM3 ext. firmware update
    1 minute ago, 3dcase said:

    Heey Sander,

    de directeur zelf :).

     

    Maandag ga ik weer een poging wagen, als ik tijd heb.

    Er wordt aan de manual gewerkt geloof ik, De firmware update paragraaf is nu ff uit de manual verdwenen.

    Van de week kwam iemand van Lay3rs langs, toen kwam het toevallig ter sprake, maar die kreeg het ook niet voor elkaar.

    Plan B. is ff mee nemen naar Tilburg, daar hebben ze tenminste gewone goede wifi ?.

     

    Ik denk dat ik via het cura linkje op een 'oude' pagina terechtkwam? zou dat kunnen?

    Via de normale usermanual zag ik een andere pagina zonder die Uitpak tekst.

     

    Klopt het dat er geen UM3 ext. manual meer op de site staat? of is die er nooit geweest...

     

    Bedankt voor je reactie

    en de groetjes weer...

     

     

     

    haha, een man van het volk he ?

     

    Als het goed is zou je dus via de USB je firmware goed moeten kunnen uploaden zonder wifi. Klopt het dat de bestanden die je downloade de extensies hebben die ik beschreef? 

     

    Je kwam inderdaad op een oudere pagina terecht, en we zijn er meteen mee aan de slag gegaan. 

    Er is geen specifieke Ultimaker 3 Extended manual, ik denk ook niet dat die er specifiek geweest is aangezien instructies identiek zijn aan die van de Ultimaker 3. Deze pagina zou de juiste instructies moeten bevatten.

     

    Fijn weekend Kees! 

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted (edited) · UM3 ext. firmware update

     

    Beste Sander,

     

    Ik had precies hetzelfde probleem met updaten van de Ultimaker software (circa 4 weken geleden). Ik had toen inderdaad de bestanden op een USB stick gezet en in de Ultimaker gedaan maar toen gaf die een error melding. Hetzelfde geprobeerd via Wifi en LAN beide gaven ook een foutmelding.

    Ik zal deze week (anders begin volgende week) nog een keer proberen met up to date bestanden van jou volgens de site. Hopelijk werk het dan wel.

     

    Ook had ik in het begin een probleem, omdat de Ultimaker niet geupdate is maar de Cura software wel. Kon de Ultimaker de STL bestanden niet lezen van Cura (recentste software). Enigste oplossing was toen een oudere Cura software pakken en daar leest de Ultimaker wel de STL bestanden van. 

     

    Ik hoop dat ik de Ultimaker aan de nieuwste software update kan krijgen.

    Anders is het niet misschien een idee om een keer langs te komen en kijken wat er aan de hand is?

     

    Gr,

    Kevin

    Edited by Kevin77
  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · UM3 ext. firmware update

    Ha Kevin, 

     

    Vervelend om te horen. 

    Ik zie net op je profiel dat je een Ultimaker S5 hebt, om een of andere reden dacht ik een Ultimaker 3. 

    Het is erg belangrijk dat als je de firmware update, je de firmware van de S5 selecteert en niet die van de Ultimaker 3. Dit is misschien vanzelf sprekend, maar dit zeg ik specifiek aangezien je reageert in een Ultimaker 3 - thread.

     

    Kun je je Ultimaker S5 niet aan wifi verbinden? Dat is het makkelijkst. 

    Voor de S5 gelden er specifieke instructies. Voor de S5 gelden deze instructies.

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · UM3 ext. firmware update
    2 minutes ago, SandervG said:

    Ha Kevin, 

     

    Vervelend om te horen. 

    Ik zie net op je profiel dat je een Ultimaker S5 hebt, om een of andere reden dacht ik een Ultimaker 3. 

    Het is erg belangrijk dat als je de firmware update, je de firmware van de S5 selecteert en niet die van de Ultimaker 3. Dit is misschien vanzelf sprekend, maar dit zeg ik specifiek aangezien je reageert in een Ultimaker 3 - thread.

     

    Kun je je Ultimaker S5 niet aan wifi verbinden? Dat is het makkelijkst. 

    Voor de S5 gelden er specifieke instructies. Voor de S5 gelden deze instructies.

     

    Beste Sander,

     

    Ik heb inderdaad Ultimaker 3 extended versie.

    Ik zal waarschijnlijk toen verkeerd geklikt hebben, foutje van mij.

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · UM3 ext. firmware update

    Ah ok, geen probleem. Dan gelden dezelfde instructies als voor Kees, maar nog steeds; als je deze aan wifi kan koppelen is dat het makkelijkst ?

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · UM3 ext. firmware update
    1 minute ago, SandervG said:

    Ah ok, geen probleem. Dan gelden dezelfde instructies als voor Kees, maar nog steeds; als je deze aan wifi kan koppelen is dat het makkelijkst ?

     

    Ik zal het proberen komende week of begin volgende week.

    Psd kan je ook nog even kijken naar mijn andere post op de andere thread, alvast bedankt

  • Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    • Our picks

      • UltiMaker Cura 5.7 stable released
        Cura 5.7 is here and it brings a handy new workflow improvement when using Thingiverse and Cura together, as well as additional capabilities for Method series printers, and a powerful way of sharing print settings using new printer-agnostic project files! Read on to find out about all of these improvements and more. 
         
          • Like
        • 18 replies
      • S-Line Firmware 8.3.0 was released Nov. 20th on the "Latest" firmware branch.
        (Sorry, was out of office when this released)

        This update is for...
        All UltiMaker S series  
        New features
         
        Temperature status. During print preparation, the temperatures of the print cores and build plate will be shown on the display. This gives a better indication of the progress and remaining wait time. Save log files in paused state. It is now possible to save the printer's log files to USB if the currently active print job is paused. Previously, the Dump logs to USB option was only enabled if the printer was in idle state. Confirm print removal via Digital Factory. If the printer is connected to the Digital Factory, it is now possible to confirm the removal of a previous print job via the Digital Factory interface. This is useful in situations where the build plate is clear, but the operator forgot to select Confirm removal on the printer’s display. Visit this page for more information about this feature.
          • Like
        • 0 replies
    ×
    ×
    • Create New...