Jump to content

printen met 2 verschillende maten norzels


RoblindemansNL

Recommended Posts

Posted · printen met 2 verschillende maten norzels

hallo,

 

ik ben Rob en heb sinds kort een ultimaker 3 gekocht en ben hier mee aan het stoeien (is mijn eerste 3D printer en heb geen ervaring)

 

ik vraag mij af of het mogelijk is om de 2 de printer met een BB 0,8 core uit te rusten, zit een BB 0,4 bij maar deze werkt met de PVA niet zo goed. (heb hem al wel gereinigd)

 

alvast bedankt voor een reactie

 

groeten Rob

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · printen met 2 verschillende maten norzels

    2  verschillende diameters kan perfect.

    Maar, je zegt dat je nog geen ervaring hebt, is je PVA droog ? PVA neemt namelijk zeer snel vocht op.  Nieuwe rol? Dit materiaal is soms al onbruikbaar 24uur uit de verpakking. (persoonlijk werk ik met een drybox, of draai ik enkel de lengte van de rol die voor de print noodzakelijk zijn, de rest direct weer in de gesloten verpakking met silicagel zakje)

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · printen met 2 verschillende maten norzels

    Er zijn manieren om vochtig filament te drogen, niet altijd succesvol, maar je kan het proberen.

    -gedurende een aantal uren op een warme plaat leggen

    -gebruik van een fooddryer

    En voor de rest, je nieuwe rol zoveel mogelijk in de zak houden, met silicalgel. De nodige metertjes erafhalen (cura geeft de lengte aan , ik doe er een metertje bij) Het vacuum trekken heb ik geen ervaring mee.

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    • Our picks

      • UltiMaker Cura 5.7 stable released
        Cura 5.7 is here and it brings a handy new workflow improvement when using Thingiverse and Cura together, as well as additional capabilities for Method series printers, and a powerful way of sharing print settings using new printer-agnostic project files! Read on to find out about all of these improvements and more. 
         
          • Like
        • 18 replies
      • S-Line Firmware 8.3.0 was released Nov. 20th on the "Latest" firmware branch.
        (Sorry, was out of office when this released)

        This update is for...
        All UltiMaker S series  
        New features
         
        Temperature status. During print preparation, the temperatures of the print cores and build plate will be shown on the display. This gives a better indication of the progress and remaining wait time. Save log files in paused state. It is now possible to save the printer's log files to USB if the currently active print job is paused. Previously, the Dump logs to USB option was only enabled if the printer was in idle state. Confirm print removal via Digital Factory. If the printer is connected to the Digital Factory, it is now possible to confirm the removal of a previous print job via the Digital Factory interface. This is useful in situations where the build plate is clear, but the operator forgot to select Confirm removal on the printer’s display. Visit this page for more information about this feature.
          • Like
        • 0 replies
    ×
    ×
    • Create New...