Jump to content
Ultimaker Community of 3D Printing Experts
Sign in to follow this  
bjorn

Cura 15.01 ervaringen

Recommended Posts

Hoi!

Tot mijn verassing trof ik gisteren Cura 15.01 aan bij de downloads. Hierbij zag ik een nieuwe kwaliteit toegevoegd (Ulti, 0.04mm laagdikte). Mijn eerste ervaringen met deze versie van Cura i.c.m. nieuwe UM2 firmware zijn zeer positief:

• Als je nu van quickprint naar expert switcht vraagt hij of je de quickprint settings wilt overnemen. Ideaal als je wilt tweaken met als uitgangspunt een quickprint setting.
  • Je kunt het materiaal nu wisselen via het menu als je de printer pauzeert.
  • Bij mij leek de eerste laag gelijk beter 'gevuld'. Voorheen had ik dat de lijnen elkaar niet echt lekker raakten. Ook bij 0.01 laagdikte voor de eerste laag gaat het nu goed.
  • Overhangs op 0.06 lukken beter lijkt het (ok, dat kan ook aan andere factoren liggen)

Ik heb de 0.04 laagdikte nog niet geprobeerd overigens.

Wat zijn jullie ervaringen met deze versie?

Groet

Björn

Draai hem ook op de Mac, al sinds RC9 of zo...

Moet zeggen dat ik wel heel blij ben met de nieuwe opties om andere snelheden in te stellen voor inner/outer shell. Line-support is ook fijn. En het feit dat combing nu ook selectief voor non-skin oppervlaktes aangezet kan worden is ook een leuke meenemer :)

Combing wil zeggen dat de kop de gaten vermijd bij het heen en weer lopen als er niet geprint wordt.

Zodat je daar geen draden krijgt als er wat "oozing" is.

Op zich goeie feature omdat hij daar dan ook niet hoeft te retracten, maar het nadeel is inderdaad dat de kop op gladde oppervlakken strepen trekt. Door voor de No Skin te kiezen kan je dit aan laten staan, maar gaat hij op zichbare oppervlaktes dus niet aan combing doen.

@svend nee die staat er bij mij gewoon bij.