Is voor mij standaard (UM2) maar volgens mij is in het algemeen, ook voor UMO het advies : printen van SD kaart voorkomt een hoop gedoe...
Is voor mij standaard (UM2) maar volgens mij is in het algemeen, ook voor UMO het advies : printen van SD kaart voorkomt een hoop gedoe...
Ik print ook zoveel mogelijk van sd kaart.
Kleine testprintjes of probeersels, print ik wel via USB omdat dat nu eenmaal makkelijker gaat, gelukkig werkt USB printen weer in de laatste Cura versies.
Bij mij is de boosdoener een TL balk boven mijn buro, ff opletten wanneer ik die aan en uit doe .
Maar blijft tiepies dat het bij Niek meestal na een1/2uur problemen geeft........
Bedankt allemaal voor jullie reactie,
Ik heb vandaag de printer verplaatst naar een andere ruimte zodat hij aangesloten was op een andere groep en warempel het printen ging weer helemaal prima. Ik vind het nog steeds een bijzonder verschijnsel maar ik kan gelukkig weer grote/lange printjes uitvoeren.
Groeten
Niek
Recommended Posts
xeno 108
Dit klinkt misschien een beetje stom, maar ik had een soortgelijk probleem,
en ik kon niet de bron van de fout ontdekken, totdat ik er achter kwam dat als ik in de keuken de oven uit zet, mijn Ultimaker original, prompt stopt met werken, en net zoals bij jou gewoon stilstaat, en cura denkt dat deze nog aan het printen is, waardoor de hotend heet blijft.
ook apparaten die in dezelfde stekkerdoos zitten geven problemen als ik deze uit of aan zet
Alleen door de gehele mac te herstarten kan ik weer opnieuw printen.