Ik heb de flow al op 120% gehad. Bij zo'n hoge flow print the bool uiteindelijk wel dicht, maar wat je dan vervolgens ziet is dat er lijnen deels op elkaar worden geprint. Dit is ook niet zo mooi...
Het zichtbare symptoom is dat er steeds twee lijnen heel dicht tegen elkaar aanliggen, gevolgd door een grote 'gap' . Ik heb de lange belts bekeken, de spanning lijkt te laag te zijn. Verder zie ik 'cracks' zeg maar verouderd rubber van de belt. Ik denk dat de riem na 600 uur aan vervanging toe is, en dat er gewoon te veel speling in zit.
Nu heeft die UM2 injection moulded belt tensioners. En van eentje is dus de sluiting gebroken. Dit was simpel te fixen met een tie wrap. Ik ga support contacten voor vervanging, want volgens mij is dat al vanaf het begin.
Ik ben benieuwd of meer mensen dit probleem ervaren... en wat de maximale levensduur van die belt is. Of heb ik gewoon pech met mijn belts.
Recommended Posts
hreedijk 4
Hallo Merijn,
Al eens geprobeerd de flow wat hoger te zetten (106 tot 110%), de printsnelheid van de toplaag in Cura wat lager te zetten of de toplaag met minder koeling te printen?