Jump to content
Ultimaker Community of 3D Printing Experts
mouss

Probleme avec simplify3d depuis le firm 15.04.5

Recommended Posts

Bonjour à tous,

Depuis la mise à jour effectuée sur mes um2ex (15.04.5) je ne parviens plus à lancer des impression slicées par s3d car le message "tried to printing out printing area" apprarait après la montée en temp du plateau et de la tete.

Est ce que quelqu'un a le meme probleme ?

Avec cura pas de soucis mais je prefere nettement travailler avec s3d pour le traitement des supports.

Merci pour vos retours ou solutions

j ai eu le meme probleme avec simplify que j utilise surtout pour les objets depassant 200 mo, l objet est legerement decaller vers le fond du plateau d impression alors qu il a l air bien sur simplify, je me suis pas casser la tete je positionne mon objet un peu en avant du plateau sur l ecran de simplify et ca marche bien. je ne demande pas a simplify l option center et arrange.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Announcements

• Our picks

• Architect Design Contest | Vehicles.
      We're open for entries! - Design and submit your 3D designs of architectural entourage - vehicles - for a chance to win a large filament pack. Presenting an idea, an architectural design or something as big as an urban project isn't easy. A scaled model can really help to get your idea across.
        • Like
      • 19 replies
    • What The DfAM?
      I'm Steve Cox, an experienced engineer familiar with 3D printing. I wanted to share some DfAM guidelines with this community to help and make stronger parts.
      I'm also an Autodesk Certified Instructor for Fusion 360, so many of the images in ...
        • Thanks
        • Like
      • 18 replies

Important Information

Welcome to the Ultimaker Community of 3D printing experts. Visit the following links to read more about our Terms of Use or our Privacy Policy. Thank you!