Jump to content

Firmware en lcd configuratie problemen


Roybosthee

Recommended Posts

Posted · Firmware en lcd configuratie problemen

Beste lezer,

Momenteel ben ik samen met een klas genoot een Ultimaker original aan het bouwen. Hij is zo goed als af, alleen lukt het ons maar niet de marlin firmware aan de gang te krijgen en dus de printer aan de gang te krijgen.

Wij hebben een ultimakerboard van geeetech.com en een smart lcd controller 2004 ook van geeetech.com

Na alles aangesloten te hebben en de marlin firmware naar de arduino te hebben geupload zette wij de printer aan het lcd scherm begon te piepen en gaf niks aan. We hebben de kabels proberen om te wisselen maar dit resulteerde ook in niks.

In de marlin software heben wij wel smart controller 2004 gedifined maar om een of ander reden doet hij het dus niet. Ik heb verschillende forums gelezen en daar kon ik niks vinden over dit probleem.

Zou iemand ons kunnen helpen met ons probleem? Dit zou heel fijn zijn.

Groetjes Roy

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Firmware en lcd configuratie problemen

    Ha Roy,

    Bedankt voor je bericht. Heb je een 'echte' Ultimaker Original of is de hele machine samengesteld uit onderdelen die je zelf hebt ingekocht?

    Indien je third party onderdelen hebt, heb je deze alternatieve firmware bekeken?

    - Ik heb ook je vraag naar het Nederlandse deel verplaatst, omdat je deze eerste instantie in het Engelse deel hebt geplaatst. Als je je post daar opnieuw wil plaatsen, wil je dit dan in het Engels doen? Dat vergroot ook de kans dat je een goede reactie krijgt.

    bedankt!

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Firmware en lcd configuratie problemen

    Mijn firmware zal hier niet helpen, buiten de Ulticontroller is alleen de RepRap Discount Full Graphics Controller ondersteunt...

    Nu ik denk dat die LCD ook zou kunnen werken (zelfs met de officiële firmware), maar ik heb al gezien dat de kabels af en toe verkeerd waren gemonteerd ('tab' op de verkeerde kant van de connectoren)

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Firmware en lcd configuratie problemen

    Ha Roy,

    Bedankt voor je bericht. Heb je een 'echte' Ultimaker Original of is de hele machine samengesteld uit onderdelen die je zelf hebt ingekocht?

    Indien je third party onderdelen hebt, heb je deze alternatieve firmware bekeken?

    - Ik heb ook je vraag naar het Nederlandse deel verplaatst, omdat je deze eerste instantie in het Engelse deel hebt geplaatst. Als je je post daar opnieuw wil plaatsen, wil je dit dan in het Engels doen? Dat vergroot ook de kans dat je een goede reactie krijgt.

    bedankt!

     

    Beste Sander,

    Hartelijk dank voor het bekijken van mijn bericht. Ik heb geen 'echte' ultimaker ik heb mijn ultimaker samengesreld uit verschillende onderdelen. Ik heb jou opgegeven site bekeken mar kan geen lcd configuratie vinden voor de smart lcd controller 2004 helaas. Hebbje misschien enige andere oplossing hoe ik mijn printer aan de gang zou kunnen krijgen?

    Groetjes Roy

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Firmware en lcd configuratie problemen

    Mijn firmware zal hier niet helpen, buiten de Ulticontroller is alleen de RepRap Discount Full Graphics Controller ondersteunt...

    Nu ik denk dat die LCD ook zou kunnen werken (zelfs met de officiële firmware), maar ik heb al gezien dat de kabels af en toe verkeerd waren gemonteerd ('tab' op de verkeerde kant van de connectoren)

    Beste amedee,

    Heb je enig idee hoe ik mijn lcd zou kunnen laten werken ?

    Groetjes Roy

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Firmware en lcd configuratie problemen

    Ik ken die LCD controller helemaal niet.

    Ik denk dat het een clone is van de RepRapDiscount Smart controller, en volgens @Daid (zie hier) die zou moeten werken.

    Het kan zijn dat de kabels verkeerd zijn (zie hier) -- het gebeurt dikwijls met die controllers.

    Verder kan ik niet helpen -- Chinese clones zijn vrij goedkoop, maar je moet ook niet te veel verwachten op niveau van kwaliteit, documentatie en ondersteuning...

    • Like 1
    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    • Our picks

      • UltiMaker Cura 5.8 beta released
        Another Cura release has arrived and in this 5.8 beta release, the focus is on improving Z seams, as well as completing support for the full Method series of printers by introducing a profile for the UltiMaker Method.
          • Like
        • 1 reply
      • Introducing the UltiMaker Factor 4
        We are happy to announce the next evolution in the UltiMaker 3D printer lineup: the UltiMaker Factor 4 industrial-grade 3D printer, designed to take manufacturing to new levels of efficiency and reliability. Factor 4 is an end-to-end 3D printing solution for light industrial applications
          • Thanks
          • Like
        • 3 replies
    ×
    ×
    • Create New...