Jump to content
Ultimaker Community of 3D Printing Experts

getekende gaten Van 4mm doorsnede niet zichtbaar op de print


Schipper1
 Share

Recommended Posts

Posted · getekende gaten Van 4mm doorsnede niet zichtbaar op de print

ik heb een tekening gemaakt in sketch up als stl naar Cura goed zicht baar waar de gaten moeten komen in het voorbeeld op cura niet meer zicht baar 2 afdrukken gemaakt zonder resultaat . wie o wie weet de oplossing

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · getekende gaten Van 4mm doorsnede niet zichtbaar op de print

    Ik weet de oplossing, maar die vind je waarschijnlijk niet leuk. Stop met Sketchup voor 3d prints. Sketchup laat je modellen maken die niet geschikt zijn om te printen.

     

    TinkerCAD is ook makkelijk, ook gratis, en maakt wel modellen die printbaar zijn.

  • Link to post
    Share on other sites

    • 1 month later...
    Posted · getekende gaten Van 4mm doorsnede niet zichtbaar op de print

    Wat laat maar het probleem doet zich weer voor , duidelijk zicht baar in cura maar niet in de print  hoe is dit mogelijk ?

    voorts werk ik al enkele jaren met sketch up bevalt me redelijk , ik ben nu bezig sinds 3maanden met 3D printen ik vraag me af duidelijk zicht baar in stl file naar cura slicen gaten goed zicht baar op de plate maar geen gaten tijdens afdrukken

    Untitled.skpDEEL 58 59 EILAND MAST.stl

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · getekende gaten Van 4mm doorsnede niet zichtbaar op de print

    Andere optie: probeer DesignSpark Mechanical (DSM), dat is ook gratis en heeft bij mij nog nooit enig probleem gegeven bij het maken van STL-files, in de setting "fine". DSM maakt perfect waterdichte, solide modellen voor 3D-printen. Het heeft ongeveer hetzelfde push-pull concept als SketchUp, dus je kan het heel snel leren. Zoek op Youtube eens naar tutorials en demo's, er zijn een massa tutorials van te vinden.

     

    SketchUp is ontworpen om visuele 3D-modellen te maken, zoals in computerspelletjes. Het is niet geschikt voor 3D-printen: het maakt een soort "kartonnen" modellen, waarbij de wanden niet goed aan elkaar passen en er altijd spleten in zitten. Dat maakt het model ongeldig en onprintbaar, want het is niet waterdicht, en niet solide: de inhoud is leeg met eindeloos dunne kartonnen wanden, inplaats van massief gevuld te zijn.

     

    Als je met SketchUp blijft werken, ga je eindeloze frustraties en tijdverlies tegemoet, het zal nooit werken. Stap daar ineens vanaf en probeer één van de vele gratis alternatieven. Dat kost je een paar weken inwerktijd, maar die haal je er heel snel terug uit.

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
     Share

    • Our picks

      • New here? Get ahead with a free onboarding course
        Hi,
         
        Often getting started is the most difficult part of any process. A good start sets you up for success and saves you time and energy that could be spent elsewhere. That is why we have a onboarding course ready for
        Ultimaker S5 Pro Bundle, Ultimaker S5, Ultimaker S3 Ultimaker 2+ Connect.   
        They're ready for you on the Ultimaker Academy platform. All you need to do to gain access is to register your product to gain free access. 
        Ready? Register your product here in just 60 seconds.
          • Like
        • 11 replies
    ×
    ×
    • Create New...