Jump to content
Ultimaker Community of 3D Printing Experts

Print niet goed


Recommended Posts

Posted · Print niet goed

Hallo,

 

Ik ben aan het printen met een Anycibic protetor, en kom het volgende probleem tegen.

Ik ben met een rond voorwerp aan het printen en sommige lagen worden niet mooi, ik heb met verschillende instellingen van mijn intrekafstanden gewerkt

maar het heeft niet geholpen.

Heeft er iemand een oplossing. 

Print.jpg

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Print niet goed

    Hoi Geert,

     

    Ik heb sinds kort een printer CR-10S Pro.

    Met Tinkercad online heb ik soortgelijk probleem gehad.

    Een cilindervorm is opgebouwd uit vlakken c.q. stroken.

    In Tinkercad kun je het aantal zijden (stroken) instellen.

    Is deze instelling te laag is het uiteindelijk print resultaat opgebouwd uit vlakken i.p.v. een mooi rond geheel.

    Nu wordt ik niet gehinderd door enige kennis van printen aangezien ik een beginner ben, maar het zou kunnen dat bovengenoemde jou probleem veroorzaakt.

     

    Succes.

    Cilinder.jpg

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Print niet goed

    Yes, the "resolution" of the model controls the number of facets that Cura has to deal with.  A program like MS 3D Builder can simplify a model and lower the resolution.  To my knowledge the only way to increase the resolution is within the software that translated the model from CAD to STL.

    @Geert54 It appears to be that the problem is at the Z seam location (the start of the outer wall)?.

    If that is the case then take a look at the setting "Walls / Wall Ordering" and make sure it is set to "Inside to Outside".

    The first extrusion after a travel move can take a bit of time before the pressure comes up in the nozzle.  That is especially true after a long combing move.  When the Wall Order is Inside to Outside that bit of under-extrusion ends up in an Inner Wall and gets hidden by the succeeding wall extrusions.

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Print niet goed
    2 hours ago, Scopyjopy said:

    Hoi Geert,

     

    Ik heb sinds kort een printer CR-10S Pro.

    Met Tinkercad online heb ik soortgelijk probleem gehad.

    Een cilindervorm is stroken uit vlakken cq.

    In Tinkercad kun je het aantal zijden (stroken) instellen.

    Is deze instelling een uiteindelijk resultaat uit een mooi rond geheel.

    Nu wordt ik niet gehinderd door een begin te maken, maar het zou kunnen dat resultaat ontstaan.

     

    Succes.

    Cilinder.jpg

     

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Print niet goed
    1 hour ago, GregValiant said:

    Ja, de "resolutie" van het model bepaalt het aantal facetten waar Cura mee te maken heeft. Een programma als MS 3D Builder kan een model vereenvoudigen en de resolutie verlagen. Bij mijn weten is de enige manier om de resolutie te verhogen binnen de software die het model van CAD naar STL heeft vertaald.

    @ Geert54 Het lijkt erop dat het probleem bij de Z-naadlocatie (het begin van de buitenmuur) zit?.

    Als dat het geval is, kijk dan eens bij de instelling "Walls / Wall Ordering" en zorg dat deze op "Binnen naar Buiten" staat.

    De eerste extrusie na een reisbeweging kan enige tijd duren voordat de druk in de nozzle omhoog komt. Dat geldt vooral na een lange kambeweging. Wanneer de muurvolgorde van binnen naar buiten is, komt dat stukje onderextrusie terecht in een binnenmuur en wordt verborgen door de volgende muurextrusies.

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Print niet goed

    Ik kan de optie "Binnen naar Buiten"  niet vinden in alleen de optie "buiten voor binnen" in de optie wanden.

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Print niet goed

    When you click on "Outside to Inside" it should turn into a dropdown list.  The other option is Inside to Outside.

  • Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
     Share

    • Our picks

      • New here? Get ahead with a free onboarding course
        Hi,
         
        Often getting started is the most difficult part of any process. A good start sets you up for success and saves you time and energy that could be spent elsewhere. That is why we have a onboarding course ready for
        Ultimaker S5 Pro Bundle, Ultimaker S5, Ultimaker S3 Ultimaker 2+ Connect.   
        They're ready for you on the Ultimaker Academy platform. All you need to do to gain access is to register your product to gain free access. 
        Ready? Register your product here in just 60 seconds.
          • Like
        • 13 replies
    ×
    ×
    • Create New...