Jump to content
Ultimaker Community of 3D Printing Experts
ToPi

Tür für die Vorderseite

Recommended Posts

Hallo, 

Ich möchte mir für meinen UM3 E eine Fronttür machen, nur hab ich die Radien an den Ecken nicht.

Ich möchte die Tür richtig einpassen sodass so wenig wie möglich Luftspalt vorhanden ist. 

 

Ich hoffe es kann mir einer helfen. 

Grüße 

ToPi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo @ToPi,

 

Ist dir aufgefallen das der UM3 Druckkopf, vorne (also wenn der Druckkopf auf X0 fährt) über den Rahmen hinausragt (habe ich so irgendwo gesehen, habe selbst kein UM3), nicht das dann deine Arbeit umsonst ist.

Also müsstest du da irgendwie eine Ausbuchtung mit ein kon­s­t­ru­ie­ren.

 

Gruß

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ToPi auf den Produktbildern ist gut zu sehen, wie die Lösung von Ultimaker aussieht - und ja: es hat durchaus einen Grund, das die Abdeckung nicht flach ist... :)

 

https://ultimaker.com/en/resources/49881-how-to-install-the-front-enclosure

 

Wenn Du auf ein paar Millimeter vom Bauraum verzichten kannst, kann man die Programme im Slicer aber sicherlich auch so erstellen, das der Druckkopf nicht so weit nach vorn fährt.

 

Edit: Die Abdeckung aus dem 'Advanced Printing Kit' ist ca. 14mm 'tief'.

Edited by tinkergnome

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi, bisher habe ich noch keinen Druck gehabt der den kompletten Bauraum braucht. Ich habe aber auch schon eine Lösung zumindest in meinem Kopf :D 

 :D

 

Edited by ToPi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Announcements

  • Our picks

    • Architect Design Contest | Vehicles.
      We're open for entries! - Design and submit your 3D designs of architectural entourage - vehicles - for a chance to win a large filament pack. Presenting an idea, an architectural design or something as big as an urban project isn't easy. A scaled model can really help to get your idea across.
        • Like
      • 19 replies
    • What The DfAM?
      I'm Steve Cox, an experienced engineer familiar with 3D printing. I wanted to share some DfAM guidelines with this community to help and make stronger parts.
      I'm also an Autodesk Certified Instructor for Fusion 360, so many of the images in ...
        • Thanks
        • Like
      • 18 replies
×

Important Information

Welcome to the Ultimaker Community of 3D printing experts. Visit the following links to read more about our Terms of Use or our Privacy Policy. Thank you!