Jump to content

UM3 kann nicht in Cura hinzugefügt werden


MarkusP

Recommended Posts

Posted · UM3 kann nicht in Cura hinzugefügt werden

Hallo,

ich möchte über unser Schulnetzwerk einen Ultimaker3 in Cura (neuste Version) einbinden. Der Drucker wird in Cura auch "gesehen", lässt sich aber nicht verbinden. Verbinden-Taste ist ausgegraut. Kann den UM3 aber anpingen. Firmware ist auch neu. 

 

Was muss ich tun, damit ich den verbinden kann?

 

Freue mich über Tipps.

 

Gruß

Markus


image.thumb.png.62b4181f0184b244fcc3a1e48a9f25b3.png

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted (edited) · UM3 kann nicht in Cura hinzugefügt werden

    Also ich hab ja manchmal das Problem das Cura mein Drucker gar nicht erst findet. aber ausgegraut hatte ich noch nie.

    Ich geh dann immer den weg über die IP Adresse. Dazu drückst du auf Hinzufügen und tippst die IP Adresse ein die im Menü auf dem Druckerdisplay angezeigt wird. 
    Vielleicht hilft das ja

    Edit: seh ja gerade das dir die IP Adresse sogar angezeigt wird. Vielleicht geht es ja hierrüber trotzdem

    Edited by DirgDiggler
  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · UM3 kann nicht in Cura hinzugefügt werden

    Ich vermute, dass der Drucker nicht im selben Lansegment (VLAN) steht wie der PC mit Cura. Falls dem so ist, überprüfe bitte ob da eventuell eine Firewall verhindert, dass Cura mit dem Drucker kommunizieren kann. Ein Ping alleine ist da nicht aussagekräftig.

     

    Versuche einmal im Browser die IP von deinem Drucker einzugeben, dann solltest du ein Webinterface bekommen.

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · UM3 kann nicht in Cura hinzugefügt werden

    Ich habe aktuell auch wieder das Problem bei meinem S5 ich habe alles probiert aber ich bekomme ihn nicht verbunden, auch nicht über cloud oder sonstiges

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    • Our picks

      • UltiMaker Cura 5.7 stable released
        Cura 5.7 is here and it brings a handy new workflow improvement when using Thingiverse and Cura together, as well as additional capabilities for Method series printers, and a powerful way of sharing print settings using new printer-agnostic project files! Read on to find out about all of these improvements and more. 
         
          • Like
        • 16 replies
      • S-Line Firmware 8.3.0 was released Nov. 20th on the "Latest" firmware branch.
        (Sorry, was out of office when this released)

        This update is for...
        All UltiMaker S series  
        New features
         
        Temperature status. During print preparation, the temperatures of the print cores and build plate will be shown on the display. This gives a better indication of the progress and remaining wait time. Save log files in paused state. It is now possible to save the printer's log files to USB if the currently active print job is paused. Previously, the Dump logs to USB option was only enabled if the printer was in idle state. Confirm print removal via Digital Factory. If the printer is connected to the Digital Factory, it is now possible to confirm the removal of a previous print job via the Digital Factory interface. This is useful in situations where the build plate is clear, but the operator forgot to select Confirm removal on the printer’s display. Visit this page for more information about this feature.
          • Like
        • 0 replies
    ×
    ×
    • Create New...