Jump to content

Gaten in Print


Geert54

Recommended Posts

Posted · Gaten in Print

Hallo,

 

Na veel zoeken en problemen de afgelopen jaar heb ik eindelijk een goede print maar nu krijg ik de afdruk met gaten en ik zie ze ook in cura.

Deze afdruk heeft een ronding van ongeveer 300mm, maar ik kom dit probleem niet tegen met een ronding van ongeveer 150 mm.

Welke instelling heb ik niet goed.

Ik werk met een 0.8 nozzle en een temperatuur van 225 gr.

 

IMG_20220729_084140.jpg

IMG_20220729_084130.jpg

IMG_20220729_084312.jpg

Schermafbeelding 2022-07-29 082032.jpg

Schermafbeelding 2022-07-29 082151.jpg

Schermafbeelding 2022-07-29 090208.jpg

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Gaten in Print

    Het is moeilijk om met zekerheid te zeggen zonder het model te zien, maar ik denk dat de wand op die plekken gewoon te dun is. Denk er zo over: met een dikke marker is het lastig om de ruimte tussen twee lijntjes die dicht tegen elkaar komen te vullen. Je zou de lijnbreedte lager kunnen zetten, maar het is beter om te zorgen dat het model niet op bepaalde plekken te dun is.

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Gaten in Print

    Bedankt voor de reactie.

    Ik heb gedaan wat je vroeg en heb de ruimte 2 mm gemaakt inplaats van 1.6. In de afdruk die ik nu heb gemaakt kun je zien dat de gaten nog wel zijn afgebeeld.

      Kun jij mij vertellen hoe ik van de draden ( stringen ) afkom, met een kleine ronding heb ik hier geen last van.

    IMG_20220801_094428.jpg

    IMG_20220801_094354.jpg

    IMG_20220801_094457.jpg

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted (edited) · Gaten in Print

    de intrek afstand groter maken, welk materiaal is dit PLA? die print ik normaal met 6,5mm retraction

    ik heb eigenlijk alleen last van stringing met flexible materiaal, maar print dan ook nooit met een .8 nozzle

     

    Edited by dsp
  • Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    • Our picks

      • UltiMaker Cura 5.8 beta released
        Another Cura release has arrived and in this 5.8 beta release, the focus is on improving Z seams, as well as completing support for the full Method series of printers by introducing a profile for the UltiMaker Method.
          • Like
        • 1 reply
      • Introducing the UltiMaker Factor 4
        We are happy to announce the next evolution in the UltiMaker 3D printer lineup: the UltiMaker Factor 4 industrial-grade 3D printer, designed to take manufacturing to new levels of efficiency and reliability. Factor 4 is an end-to-end 3D printing solution for light industrial applications
          • Thanks
          • Like
        • 3 replies
    ×
    ×
    • Create New...