je flow is 110, dus print je toch 10% meer?
je flow is 110, dus print je toch 10% meer?
Volgens mij niet, het gaat er om hoeveel en hoe snel er uit de nozzle komt. Die 110% flow is volgens mij alleen maar een een waarde die meer druk uitoefent in de nozzle. Maar ik kan mij vergissen.
Voor zover ik het begrijp betekent een flow van 110 dat je inderdaad 110% van het in de gcode gevraagde filament extrude betekent dus inderdaad 10% meer dan Cura aangeeft. Tenminste dit geld voor normale print snelheden. Als je op de grens werkt, zoals hier, zul je met 100% under extrusion krijgen waardoor 110% (in combinatie met de hoge temperatuur) in werkelijkheid (ook door under extrution) weer in de buurt van 100 echte % uit komt. Hoeveel het echt is zal je eigenlijk niet kunnen bepalen maar als het er opties het zelfde uit ziet zal het niet veel schelen :-).
deze grove lijnen aan de binnenkant
vallen een beetje tegen. gelukkig ligt hier
de adapter op waardoor je er niets
meer van ziet
Heeft nog wel wat nabewerking nodig
maar ik ben best tevreden over het resultaat
Deze methode kan natuurlijk ook toegepast worden op andere laaghoogtes. Misschien kom ik hier nog eens op terug in een nieuwe topic.
110% flow betekend dat je dus 10% meer extrudeerd. Dit zorgt voor een grotere druk (en meer materiaal). Ik heb persoonlijk altijd het gevoel dat laagdiktes van 0.25 ongeveer de max zijn.
Recommended Posts
tdo 6
Zeer interessant. Ben erg benieuwd om het volledige model te zien.