Naar mijns inziens proberen jullie misbruik te maken van de hobbyist, die niet beter weet, en denkt een leuk zakcentje te verdienen,
maar jullie onkosten berekening is veel te laag, als jullie als bedrijf dit aanbieden, moet ook de "hobbyist" elke minuut die ze met de printer bezig zijn betaald krijgen, en zou er gewoon een uurtarief gerekend moeten worden.
Dit is een foute ontwikkeling, dat een z.g slimme startup misbruik probeert te maken van hobbyisten.
Jullie schermen ook met de "Ultimaker Badge" op de site, en dat heb je verkregen via 3DHubs ?
Recommended Posts
korneel 176
ook maar even publiekelijk dan
ik had me in eerste instantie aangemeld omdat het me leuk leek naast mijn 3dhubs profiel wat extra aanwas te krijgen.. maar het lijkt erop dat jullie op deze manier wat goedkope krachten erbij zoeken die onder de 3dhubs prijs willen printen.. snap het wel maar weet niet of dat nu zo interessant is..
kostentechnisch, door kosten X 2 uit te keren, wat zijn kosten? ik reken filament + slijtage printer (iedere 400 uur nieuwe coupler, iedere 1000 uur nieuwe hot-end + extra materialen) + stroomkosten.. dan kom je bij 2X filament kosten echt niet uit..
dan is ook de vraag, bij wat voor kwaliteit keren jullie uit? als het alleen bij primaperfecte kwaliteit dan is het wel heel makkelijk verdienen.. 3dhubs betaald namelijk minimaal 0,20 eurocent per cm3 uit (rekenen met 20 procent infill).. dus dat lijkt een winstgevende zaak..
wil de boel niet afbranden, maar weet niet of wat jullie aanbieden voor een der beiden zijdes wel interessant is..