Jump to content

Verdien geld met je ultimaker


printics

Recommended Posts

Posted · Verdien geld met je ultimaker

ook maar even publiekelijk dan :)

ik had me in eerste instantie aangemeld omdat het me leuk leek naast mijn 3dhubs profiel wat extra aanwas te krijgen.. maar het lijkt erop dat jullie op deze manier wat goedkope krachten erbij zoeken die onder de 3dhubs prijs willen printen.. snap het wel maar weet niet of dat nu zo interessant is..

kostentechnisch, door kosten X 2 uit te keren, wat zijn kosten? ik reken filament + slijtage printer (iedere 400 uur nieuwe coupler, iedere 1000 uur nieuwe hot-end + extra materialen) + stroomkosten.. dan kom je bij 2X filament kosten echt niet uit..

dan is ook de vraag, bij wat voor kwaliteit keren jullie uit? als het alleen bij primaperfecte kwaliteit dan is het wel heel makkelijk verdienen.. 3dhubs betaald namelijk minimaal 0,20 eurocent per cm3 uit (rekenen met 20 procent infill).. dus dat lijkt een winstgevende zaak..

wil de boel niet afbranden, maar weet niet of wat jullie aanbieden voor een der beiden zijdes wel interessant is..

 

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Verdien geld met je ultimaker

    Naar mijns inziens proberen jullie misbruik te maken van de hobbyist, die niet beter weet, en denkt een leuk zakcentje te verdienen,

    maar jullie onkosten berekening is veel te laag, als jullie als bedrijf dit aanbieden, moet ook de "hobbyist" elke minuut die ze met de printer bezig zijn betaald krijgen, en zou er gewoon een uurtarief gerekend moeten worden.

    Dit is een foute ontwikkeling, dat een z.g slimme startup misbruik probeert te maken van hobbyisten.

    Jullie schermen ook met de "Ultimaker Badge" op de site, en dat heb je verkregen via 3DHubs ?

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Verdien geld met je ultimaker

    Hi all,

    I've read the topics with the help of google translate.

    I'm not sure that what you're asking for is legitimate. I'll keep an eye on the thread.

    It seems to me as the others said that what you're offering is a way to have more printers available for minimum cost.

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Verdien geld met je ultimaker

    "Jij ontvangt € 21,32 waarvan € 10,66 je netto winst is."

    Nee..... netto is na aftrek van kosten en belasting ....

    Onderhoud en afschrijving zijn niet gratis, en mijn uren zeker niet.

    Opstarten, schoonmaken, verzendklaarmaken... moet allemaal voor niks?

    Denk dat een vast opstart tarief wel het minste is wat je moet toevoegen aan het aanbod.

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Verdien geld met je ultimaker

    We zijn inderdaad opzoek naar "goedkope" krachten. In het oorspronkelijk topic staat ook dat je een vergoeding krijg op je filament + stroom en de extra werkzaamheden/kosten. Het enige wat er niet bijzit is je onderhoud want jij print tenslotte ook voor andere. Als je niet te vaak van plastic wisselt en je zorgt dat je buis leeg is en je filament niet scherp is hoef je bijna nooit deze onderdelen te vervangen.

    Het gaat dus ook om de hobbyist die wil bijverdienen met z'n printer en niet iemand die er zijn brood mee moet verdienen.

    Dus ongeveer kosten X 2.

    Wij berekenen over het algemeen het aantal gram, een hogere infill wordt dan ook automatisch voordeliger voor de printende partij.

    Ook verzorgen wij de gcode dus het is ook zeer simpel zelfs voor de beginner.

    Nogmaals het is om bij te verdienen als je printer toch stilstaat.

    Een gedetailleerdere berekening

    Filament 700 gram inkoop 26 euro is: 3,7 ct

    Stroom 25ct per kw (gem 100watt per uur): 2.5ct per volledige printuur

    Dus stel het gaat om een prototype zonder support van 278 gram en het is 15 uur printen.

    278 * 3.7 = € 10,28

    15 * 2.5 = € 0,38

    Totaal = € 10,66

    Jij ontvangt € 21,32 waarvan € 10,66 je netto winst is.

    De verzend en verpakkingskosten kun je gewoon declareren met een bonnetje.

    De opbrengst is misschien ook niet zo hoog als bij 3D hubs maar elke opdracht lijkt mij mooi meegenomen toch?

    wedervraag: willen jullie voor dit tarief ook printen voor mij? want zelfs tegen het laagste 3d hubs tarief zou ik een mooie winst draaien hierop.. niet te vergeten dit dan in een BV onder te brengen waardoor idd dingen als verzendkosten mooi aftrekbaar worden en met een beetje pech de hobbyist nog een keer de belastingdienst op de stoep gaan krijgen..

    verder is de statement dat als je niet te vaak van filament wisselt dan scheelt het qua onderhoud natuurlijk niet correct, je zult juist vaker van filament wisselen als je dingen voor jullie gaat doen.. niet alleen dat, maar wie moet er opdraaien voor mislukte prints? dit betekend dat je eigenlijk geen enkele fout tijdens het printen mag maken..

    ik snap jullie idee, slimme manier om geld te verdienen, maar het schurkt wel erg tegen misbruik aan..

    tenzij jullie uiteraard ook voor mij en andere tegen het net door jullie voorgestelde faire tarief willen printen?

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Verdien geld met je ultimaker

    Aangezien de originele poster "Printics" zijn originele post heeft verwijdert (slim)

    reageer ik weer even dat men weet waarop gereageerd wordt.

    Printics vroeg of er UM2 eigenaren waren die misschien hun stilstaande UM2 voor een poep en een scheet beschikbaar willen stellen, zodat zij over de rug van hobbyisten zoals jij en ik lekker veel geld kunnen verdienen, en als bedrijf de gemaakte prints, met winst, te verkopen.

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Verdien geld met je ultimaker

    Woah! Tickerbars op de site. Lekker retro :cool:

    Volgensmij is hun quote over het hebben van een Ultimaker onderscheiding niet juist, bij mijn weten zijn er meer bedrijven die dat hebben.

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Verdien geld met je ultimaker

    Woah! Tickerbars op de site. Lekker retro :cool:

    Volgensmij is hun quote over het hebben van een Ultimaker onderscheiding niet juist, bij mijn weten zijn er meer bedrijven die dat hebben.

     

    ik heb er ook een ;)

    die krijg je op 3d hubs indien je netjes die tandwielen kunt printen :)

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Verdien geld met je ultimaker

    Ja, dat wel, maar zij beweren dat ze enige bedrijf zijn die dat heeft. Dat lijkt mij nogal sterk.

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Verdien geld met je ultimaker

    dat lijkt mij zeker sterk omdat ik hem ook heb.. en vele anderen.. waaronder bedrijven ;)

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Verdien geld met je ultimaker

    Erg gedurfd om dat te claimen zeg. Er zijn ook bedrijven die misschien nog wel mooier printen dan mensen met die badge, maar waar die badge niet belangrijk voor is. Dat terzijde klinkt dit als een nog afzetterige variant van 3Dhubs, waar je ook nog eens een keer niet zelf het heft in handen hebt.

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Verdien geld met je ultimaker

    Aan hun site te zien verkopen ze eigenlijk gewoon de spullen door aan 3D hubs klanten. Ze proberen dus denk ik als een extra man in the middle te opereren. In princiepe niets mis mee, maar dan moet het wel duidelijk zijn welk werk zij uit handen nemen (ten opzichte van 3D hubs).

     

  • Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    • Our picks

      • UltiMaker Cura 5.7 stable released
        Cura 5.7 is here and it brings a handy new workflow improvement when using Thingiverse and Cura together, as well as additional capabilities for Method series printers, and a powerful way of sharing print settings using new printer-agnostic project files! Read on to find out about all of these improvements and more. 
         
          • Like
        • 23 replies
      • S-Line Firmware 8.3.0 was released Nov. 20th on the "Latest" firmware branch.
        (Sorry, was out of office when this released)

        This update is for...
        All UltiMaker S series  
        New features
         
        Temperature status. During print preparation, the temperatures of the print cores and build plate will be shown on the display. This gives a better indication of the progress and remaining wait time. Save log files in paused state. It is now possible to save the printer's log files to USB if the currently active print job is paused. Previously, the Dump logs to USB option was only enabled if the printer was in idle state. Confirm print removal via Digital Factory. If the printer is connected to the Digital Factory, it is now possible to confirm the removal of a previous print job via the Digital Factory interface. This is useful in situations where the build plate is clear, but the operator forgot to select Confirm removal on the printer’s display. Visit this page for more information about this feature.
          • Like
        • 0 replies
    ×
    ×
    • Create New...