Hallo zoev89 en andere lezers,
ik ben in de tussentijd al weer wat verder maar heb nog steeds mijn printer niet fatsoenlijk draaiende.
Ik ben in gevecht met Marlin nu, Zal eerst alles vertellen wat ik nu heb gedaan!
Ik heb mijn Arduino en Ramps 1.4 nu drie keer verwissel de eerste expres omdat ik bij die de marlin niet wil afhalen.
Eentje was niet helemaal goed naar mijn zin dus nog weer een andere gepakt (ook andere stepstickjes)
Toen heb ik de marlin van Bart er op gezet, die staat hier leuke gast kijk maar eens rond daar
De marlin staat benden aan ff scrollen dus:
http://www.bartvenneker.nl/index.php?art=0017
jammerlijk ging de printer daar steeds naar het midden van het bed als start positie en dat heeft geloof ik te maken met commando codes G en M…. daar kan ik niet goed mee om gaan nog.
Dus standaard Marlin 1.6.12 er op gezet (ik hoop de goeie???)
Die zo ver ik kan ingesteld met ook zo’n groot LCD scherm met SD.
Dat alles dat draait goed tot aan de Z as en daar zit een of ander probleem maar weet niet precies wat.
Ik heb M5 schroefdraad en dat heeft goed gewerkt.
Maar door filament te verwisselen EN de extruder motor ging het fout.
(motor met zelfde tandwielen) zal kijken voor een fotootje later!
In de nieuwe marlin heb ik de waardes aangepast zodat het weer wel goed gaat MAAR!!!
Nu print de printer eerst een cubus van 20X20X13,2MM hoog (80,80,2560,500)
En weer waardens verandert(80,80,4000,500) dacht nu komt het goed maar nu 20X20X10,2MM hoog.
Dus hij doet het maar helaas geen 20X20X20.
Ik dacht die 4000 zal er nu wel voor zorgen dat het goed gaat,….. maar op de een of andere manier…..
Zit ook nog te denken aan mijn BAUDRATE is 250000?
Of misschien het feit dat ik een (te)lange USB kabel er tussen heb zitten? (werk met verleng snoer)
Ik zal daar als ik even kan ook mee sollen!
Tot zo ver weer heel eventjes.
Vriendelijke groetjes uit omg. Rotterdam allemaal!
Rob.
Edited by Guest
Recommended Posts
zoev89 73
Hoi Rob,
Een hoop vragen maar wat is nu precies het probleem?
Dat de printkop met een travel move over het object loopt (subject) of is je vraag een andere.
Sterkte van objecten hangt van je materiaal af wat je print maar met PLA kan je best sterke objecten maken en die hoef je niet met 100% infill te maken (materiaal vernietiging) Zeker een 9V batterij houdertje zou toch niet een groot probleem moeten zijn.
Met ABS kan je layer bonding problemen hebben als je te koud print.