Jump to content

Een beginner, hulp nodig met "eenvoudige" software voor 2 kleuren


Kevin77

Recommended Posts

Posted · Een beginner, hulp nodig met "eenvoudige" software voor 2 kleuren

Hallo allemaal,

 

Ik heb hulp nodig in ""eenvoudige"" (ik weet dat er geen eenvoudige software zijn vandaar tussenhaakjes) software om 2 kleuren te printen. Belangrijk nieuws, ik ben een beginner weet niks van modelleren of evt 3D software.

Het is mij gelukt om via TinkerCAD een eenvoudige dobbelsteen te printen. Maar nu wil ik in 2 kleuren printen. Bijvoorbeeld de cijfers die op de dobbelsteen staan een witte kleur geven en de dobbelsteen zelf rood. Hoe kan ik het beste uitvoeren en met welke software wat ""eenvoudig"" is.

Ik heb gelezen als men 2 kleuren wil printen dat je dan 2 STL bestanden nodig hebt, dus 2 keer printen. Maar dan is er een software nodig om te checken dat deze 2 bestanden ook werkelijk op elkaar passen of in elkaar. Welke software kunnen jullie mij het beste aanraden? Waarbij ik gemakkelijk kan leren en/of tutorials volgen.

 

  • Link to post
    Share on other sites

    Posted · Een beginner, hulp nodig met "eenvoudige" software voor 2 kleuren

    Ha Kevin,

     

    Daarvoor heb je Cura nodig. Dit kun je downloaden van onze site onder software. 

    Je hebt gelijk, je model moet uit 2 delen bestaan, bijv de body van de dobbelsteen, welke je in wit wil printen, en alle cijfers/puntjes die je rood wilt printen. 

     

    Via tinkercad kun je beide STL's afzonderlijk exporteren, en in Cura kun je deze 'mergen' als je ze beide inlaadt. Dan moet je kiezen welk model je met welke extruder (en dus filament) wilt printen. 

    • Like 1
    Link to post
    Share on other sites

    Posted (edited) · Een beginner, hulp nodig met "eenvoudige" software voor 2 kleuren