Hoi Zoev89 bedankt voor je antwoord
Ik gebruik PLA.
Ik zal dan een test doen met de ventilator terug schroeven.
Een brim is helaas niet mogelijk aangezien de print 20,7 cm breed is dus helemaal op het uiterste zit
Hoi Zoev89 bedankt voor je antwoord
Ik gebruik PLA.
Ik zal dan een test doen met de ventilator terug schroeven.
Een brim is helaas niet mogelijk aangezien de print 20,7 cm breed is dus helemaal op het uiterste zit
Ja, dit ligt zeer waarschijnlijk aan je fan.
Ja, dit ligt zeer waarschijnlijk aan je fan.
Lijkt mij ook ja.....
De brim zal dan niet optimaal zijn maar de zijkanten worden dan wel ondersteunt. Dit zal mogelijk toch iets doen aan wrapping. Is misschien een mogelijkheid als de ventilator tunning niet helpt.
Kan je nog iets winnen met adhesion? Pritstift of heb je die al gebruikt. Ik zie bij mij dat de prit laag meestal maar een paar prints meegaat. Sommige mensen hebben daar meer geluk...
De brim zal dan niet optimaal zijn maar de zijkanten worden dan wel ondersteunt. Dit zal mogelijk toch iets doen aan wrapping. Is misschien een mogelijkheid als de ventilator tunning niet helpt.
Kan je nog iets winnen met adhesion? Pritstift of heb je die al gebruikt. Ik zie bij mij dat de prit laag meestal maar een paar prints meegaat. Sommige mensen hebben daar meer geluk...
Een pritstift is voor mij geen optie aangezien ik hier een serie productie van ga maken waarbij tijd=geld
Uiteindelijk wil ik naar een systeem toe waarbij een arm de print na het afkoelen van het bed uit de printer duwt/zwiept zodat er automatisch meerdere prints achter elkaar gemaakt kunnen worden
Als iemand hier ervaring mee heeft dan hoor ik het graag trouwens!
Ik zet eind van de dag een nieuwe print aan zonder ventilator, ik zal morgen vertellen of dat geholpen heeft
Ventilator afzetten zal zeker helpen.
Het is nu een beetje kouder bij mi thuis en als ik de ventilator vergeet af te zetten voor grotere prints, dan komt ie los aan de kant van de ventilator...
Ventilator uitzetten was trouwens de juiste methode!
Recommended Posts
zoev89 73
Wat voor materiaal print je? Ventilator terug schroeven is een optie want de layer tijd voor afkoelen is toch lang genoeg. Je kunt natuurlijk kan je ook een brim gebruiken.